Personal Learning Environments in Translator Training: Teaching and Technology
Abstract
Personal learning environments (PLE) arise from the combination of the resources that students search and use for their training and the potential of the Web 2.0. In the case of translation, PLE also establishes a technological space suitable for future professional practice. This paper offers ideas for generating the technological environment of a translator PLE, as well as examples of resources.
Keywords
personal learning environment, PLE, translator training, Web 2.0, translation technologyReferences
Adell, J. y Castañeda, L. (2010). “Los Entornos Personales de Aprendizaje (PLEs): una nueva manera de entender el aprendizaje”. En: Roig Vila, R. y Fiorucci, M. (eds.), Claves para la investigación en innovación y calidad educativas. La integración de las Tecnologías de la Información y la Comunicación y la Interculturalidad en las aulas. Stumenti di ricerca per l’innovaziones e la qualità in ámbito educativo. La Tecnologie dell’informazione e della Comunicaziones e l’interculturalità nella scuola. Alcoy: Marfil; Roma: TRE Universita degli studi.
Barrett, H. (2004). “Electronic Portfolios”. En: Kovalchick, A, y Dawson, K. (eds.), Education & Technology: An Encyclopedia. Santa Bárbara; Denver; Oxford: ABC Clio.
Barrett, H; Garrett, N. (2009). “Online Personal Learning Environments: Structuring Electronic Portfolios for Lifelong and Life Wide Learning”. En: On the Horizon, 17 (2), p. 142-152.
Cánovas, M.; Delgar, G.; Keim, L.; Khan, S.; Pinyana, A. (eds.). (2012). Challenges in Language and Translation Teaching in the Web 2.0 Era. Granada: Comares.
Castañeda, L. y Adell, J. (eds.) (2013). Entornos Personales de Aprendizaje: claves para el ecosistema educativo en red. Alcoy: Marfil. Edición electrónica disponible en: http://www.um.es/ple/libro. Fecha de consulta de la página: 15.08.13.
Chatti, M. A. (2013). “The LaaN Theory”. En: Downes, S., Siemens, G. y Kop, R. (eds.), Personal learning environments, networks, and knowledge. Edición electrónica disponible en: . Fecha de consulta de la página: 15.08.13.
Chatti, M. A., Schroeder, U. y Jarke, M. (2012). “LaaN: Convergence of knowledge management and technology-enhanced learning”, IEEE Transactions on Learning Technologies, 5 (2), p.177-189. Edición electrónica disponible en: <http://www.computer.org/csdl/trans/lt/2012/02/tlt2012020177.pdf>. Fecha de consulta de la página: 15.08.13.
Cohn, E.; Hibbitts, B. (2004) “Beyond the Electronic Portfolio: A Lifetime Personal Web Space”. Educause Review, (27), 4.
Hartnell-Young, E.; Morriss, M. (2007). Digital Portfolios: Powerful Tools for Promoting Professional Growth and Reflection. Thousand Oaks: Corwin Press.
Kiraly, Don (2000). A Social Constructivism Approach to Translator Education. Manchester; Northampton: St. Jerome Publishing.
Siemens, G. (2005). “Connectivism: A learning theory for the digital age”. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 2(1), p. 3-10. Edición electrónica disponible en: <http://www.itdl.org/Journal/Jan_05/article01.htm>. Fecha de consulta de la página: 15.08.13.
Zubizarreta, J. (2004). The Learning Portfolio. Bolton, MA: Anker Publishing.
Vygotsky, L.S. (1962). Thought and Language. Cambridge, Mass: MIT Pres.
Vygotsky, L.S. (1978). Mind and Society: The Development of Higher Psychological Processes. Cambridge, Mass: Harvard University Press.
Published
Downloads
Copyright (c) 2013 Marcos Cánovas

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.