Vers un currículum per una educació plurilingüe i intercultural
Resum
En aquest article es mostra la força innovadora de la proposta d’ensenyament de llengües de l’Escola Andorrana (el sistema educatiu oficial d’Andorra) i la seva fonamentació teòrica. Es posa l’accent en la concepció de l’ensenyament centrada en els aprenents i no en els docents, i dintre d’una visió ecològica del que és ensenyar i aprendre. L’ensenyament plurilingüe i intercultural supera les barreres tradicionals que fragmentaven les disciplines i, en conseqüència, es proposen els projectes d’aula com a base per als processos d’aprenentatge. El currículum d’Andorra se situa així en línia amb les propostes més avançades que el Consell d’Europa està realitzant en aquests moments
Paraules clau
Currículum escolar, educació plurilingüe i intercultural, enfocament plural de l’ensenyament de llengües, projectes d’aula, concepció ecològica /v/ determinista de l’ensenyament, diversitat de llengües, la llengua a través de les àreesPublicades
Descàrregues

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0.