Vers un currículum per una educació plurilingüe i intercultural

Autors/ores

  • Artur Noguerol

Resum

En aquest article es mostra la força innovadora de la proposta d’ensenyament de llengües de l’Escola Andorrana (el sistema educatiu oficial d’Andorra) i la seva fonamentació teòrica. Es posa l’accent en la concepció de l’ensenyament centrada en els aprenents i no en els docents, i dintre d’una visió ecològica del que és ensenyar i aprendre. L’ensenyament plurilingüe i intercultural supera les barreres tradicionals que fragmentaven les disciplines i, en conseqüència, es proposen els projectes d’aula com a base per als processos d’aprenentatge. El currículum d’Andorra se situa així en línia amb les propostes més avançades que el Consell d’Europa està realitzant en aquests moments

Paraules clau

Currículum escolar, educació plurilingüe i intercultural, enfocament plural de l’ensenyament de llengües, projectes d’aula, concepció ecològica /v/ determinista de l’ensenyament, diversitat de llengües, la llengua a través de les àrees

Publicades

30-11-2017

Descàrregues