School and Immigration: Welcoming Literature
Resum
S'exposen els avantatges de la literatura perquè els infants inouvinguts elaborin el seu procés de trànsit, conjuminin les seves identitats i estableixin ponts entre les seves capacitats lectores i comunicatives i les exigències escolars. S'ofereixen criteris sobre els llibres adequats perquè siguin compartits amb els seus companys d'aula, els ajudin a incorporar-se al treball escolar i propiciïn una educació intercultural comuna. S'indiquen activitats que resulten especialment indicades en les aules, com les basades en l'oralitat i la interpretació de narracions amb un fort component visual. Es destaca la guia del docent en les discussions en grup com una bastida lingüística i interpretativa molt convenient, tant per als nouvinguts, com per a l'educació lectora i literària de tots els alumnes.Paraules clau
Literatura infantil i juvenil, l'alfabetització, la immigracióPublicades
19-09-2012
Com citar
Colomer Martínez, T. (2012). School and Immigration: Welcoming Literature. Bellaterra: Journal of Teaching and Learning Language and Literature, 5(3), 1–9. https://doi.org/10.5565/rev/jtl3.478