Entrevista amb Ondřej Hník: “Per a l'escola d'avui no puc imaginar res més que una educació literària innovadora”

Autors/ores

  • Michal Schuster University Jana Evangelisty Purkyně in Ústí and Labem

Resum

A la disciplina Llengua Txeca i Literatura, el concepte actual d’educació literària continua essent fonamentalment basat en un enfocament reduït a història literària i una manera d’ensenyar transmissora del saber. Menys espai a classe és dedicat a maneres innovadores: lectura de textos, especialment literatura artística, i activitat creativa sobre la construcció i reconstrucció per part dels estudiants dels textos, i les seves reflexions. Ondřej Hník, Ph.D., professor del Departament d'Estudis Txecs a la Facultat de Pedagogia Jan Evangelista Purkyně, de la Universitat a Ústí nad Labem reflexiona l'ensenyament de la literatura en escoles txeques.

Paraules clau

Literatura, Didàctica de la llengua i la literatura, Educació literària

Biografia de l'autor/a

Michal Schuster, University Jana Evangelisty Purkyně in Ústí and Labem

I am in doctoral studies at the department of Czech language and literature at Jan Evangelista Purkyně University in Ústí and Labem. I also teach at the Higher School of Journalism in Prague. My specialization is the language of media, as I have rich experience from various working positions in media (Editor of Czech Television, Spokesperson of the Czech Government).

Publicades

23-12-2022

Com citar

Schuster, M. (2022). Entrevista amb Ondřej Hník: “Per a l’escola d’avui no puc imaginar res més que una educació literària innovadora”. Bellaterra: Journal of Teaching and Learning Language and Literature, 15(4), e1019. https://doi.org/10.5565/rev/jtl3.1019

Descàrregues