Carlo Scarpa: de les magistral instal·lacions museístiques als refinats dissenys d’exposicions temporals d’art contemporani

Autors/ores

  • Pamela Ladogana Università degli Studi di Cagliari

Resum

Aquest article examina alguns dissenys d’exposicions significatius de Carlo Scarpa, amb especial atenció a les exposicions temporals dedicades a l’art contemporani. La recerca vol destacar la importància de la metodologia projectual dels contactes de l’arquitecte venecià amb la producció artística dels seus contemporanis, la qual cosa evidencia el reflex dels llenguatges contemporanis en la transformació dels espais, de la definició del recorregut al projecte de cada suport, a les llums. Aquest peculiar aspecte contribueix a definir l’aportació fonamental i encara actual de l’obra de Scarpa a la història del museu modern.

Paraules clau

Carlo Scarpa, museus, disseny d’exposicions, art contemporani

Publicades

03-12-2014

Com citar

Ladogana, P. (2014). Carlo Scarpa: de les magistral instal·lacions museístiques als refinats dissenys d’exposicions temporals d’art contemporani. Locus Amoenus, 12, 231–244. https://doi.org/10.5565/rev/locus.12

Descàrregues