Carlo Scarpa: de les magistral instal·lacions museístiques als refinats dissenys d’exposicions temporals d’art contemporani
Resum
Aquest article examina alguns dissenys d’exposicions significatius de Carlo Scarpa, amb especial atenció a les exposicions temporals dedicades a l’art contemporani. La recerca vol destacar la importància de la metodologia projectual dels contactes de l’arquitecte venecià amb la producció artística dels seus contemporanis, la qual cosa evidencia el reflex dels llenguatges contemporanis en la transformació dels espais, de la definició del recorregut al projecte de cada suport, a les llums. Aquest peculiar aspecte contribueix a definir l’aportació fonamental i encara actual de l’obra de Scarpa a la història del museu modern.Paraules clau
Carlo Scarpa, museus, disseny d’exposicions, art contemporaniPublicades
03-12-2014
Com citar
Ladogana, P. (2014). Carlo Scarpa: de les magistral instal·lacions museístiques als refinats dissenys d’exposicions temporals d’art contemporani. Locus Amoenus, 12, 231–244. https://doi.org/10.5565/rev/locus.12
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2014 Pamela Ladogana

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.