Arquitectures noucentistes a les estacions del Tren de Sarrià (1912-1931)

Autors/ores

Resum

A Barcelona, dos projectes per al Tren de Sarrià s’entrecreuen en el període que va de l’any 1912 a l’any 1931. Són projectes d’esperit molt diferent, però, arquitectònicament, tots dos són amarats de voluntat de modernització noucentista. A l’arribada de Pearson, una empresa renovellada iniciarà un projecte de conquesta del Vallès, mentre que, a l’arribada de la dictadura de Primo de Rivera, serà l’Ajuntament de Barcelona qui emprendrà les obres de soterrament de la línia a l’Eixample, amb la voluntat de convertir-la en un metropolità. Com es veurà, l’arquitectura de les seves estacions o, si es vol ser més precís, l’arquitectura dels edificis de viatgers de cada estació, serà del tot compromesa amb els objectius ideològics de tots dos projectes.

Paraules clau

arquitectura, Barcelona, noucentisme, Ferrocarriles de Cataluña, SA, estació de ferrocarril, Catalonian Land Cº Ltd., Ferran Romeu i Ribot, Lluís Girona i Cuyàs, Arnau Calvet i Peyronill, Francesc de Paula Nebot i Torrens

Biografia de l'autor/a

Ramon Graus, Universitat Politècnica de Catalunya

Professor col·laborador doctor del departament de Teoria i història de l'arquitectura i tècniques de comunicació de la UPC.

Membre investigador del Grup de Recerca d'Història de l’arquitectura a Catalunya i el context internacional (GRHACCI) - 2014 SGR 451.

Publicades

23-12-2016

Descàrregues