Cultura de aprendizaje: factor relevante en la enseñanza por tareas del español
Resum
Aquest article explora els factors d'èxit o fracàs, específicament la cultura d'aprenentatge, de l'ensenyament basat en tasques en classes d'espanyol com a segona llengua per promoure l'ús de la llengua meta fora de classe. Per això, es van dur a terme dos estudis de cas amb dos grups de diferents nivells (A1-A2 i B2). Els resultats apunten que l'ús de tasques fora de classe ajuda els estudiants a usar la llengua meta en contextos autèntics, sempre que l'aprenent estigui familiaritzat amb aquesta metodologia i / o estigui disposat a acceptar-la. En el cas d'estudiants de cultures d'aprenentatge diferents, es van trobar dificultats que no van afectar el resultat final. Es conclou que l'enfocament per tasques és una eina reeixida per fomentar l'ús de la llengua meta fora de l'aula sigui quina sigui la cultura d'aprenentatge dels aprenents.
Paraules clau
ensenyament per tasques, immersió, espanyol per a asiàtics, cultura d'aprenentatgeReferències
Appel, C. & Gilabert, R. (2002) Motivation and task performance in a task-based web-based tandem project. ReCALL, 14.1, Reino Unido: Cambridge University Press, pp. 16–31. DOI: 10.1017/S0958344002000319
Arriaga Agrelo, N. (2014) Acerca del aprendiente sinohablante de español. Monográficos sinoele (Actas del IV Encuentro de Profesores de Español para Sinohablantes 10), Jaén: Sinoele, pp. 77-94.
Burrows, C. (2008) An evaluation of task-based learning (TBL) in the Japanese classroom. English Today 96.24.4, Reino Unido: Cambridge University Press, pp. 11-16. DOI: 10.1017/S0266078408000345
Castellano Merino, A. et al. (2011) Recursos de español para sinohablantes., en Hernández González, C. et al. (Eds.) (2011). La Red y sus aplicaciones en la enseñanza-aprendizaje del español como lengua extranjera. Valladolid: Asociación para la enseñanza del español como lengua extranjera, pp. 589-600.
Córdova Zúñiga, E. (2016) Implementing Task-Based Language Teaching to Integrate Language Skills in an EFL Program at a Colombian University. Profile Issues in Teachers’ Professional Development 18.2, Bogotá: Udla, pp. 13-27. http://dx.doi.org/10.15446/profile.v18n2.49754
Lai, C. et al. (2011) Task-Based Language Teaching in Online Ab Initio Foreign Language Classrooms. The Modern Language Journal 95, Suplemento 1: The Supplementary Issue: Research in and Around the Language Classroom: Qualitative and Quantitative Approaches, Estados Unidos: Wiley, pp. 81-103. DOI: 192.188.55.10
Livingstone, K. A & Ferreira, A. (2009) La efectividad de un modelo metodológico mixto para la enseñanza-aprendizaje de español como lengua extranjera. Boletín de Filología XLIV.2, Chile: Universidad de Chile, pp. 89-118.
Long, M. & Crookes, G. (1992) Three Approaches to Task-Based Syllabus Design. TESOL Quarterly 26.1, Estados Unidos: TESOL, pp. 27-56. DOI: 92.188.55.10
Markovic, L. & Lazarevic, N. (2010) As They Wrote It – Students’ Projects. Elope 7.1, Eslovenia: Sdas, pp. 89-104. DOI: 10.4312/elope.7.1.89-104.
McDonough, K. & Chaikitmongkol, W. (2007) Teachers' and Learners' Reactions to a Task-Based EFL Course in Thailand. TESOL Quarterly 41.1, Estados Unidos: TESOL, pp. 107-132. DOI: 192.188.55.10
Sultana, M. & Zaki, S. (2015) Proposing Project Based Learning as an alternative to traditional ELT pedagogy at public colleges in Pakistan. International Journal for Lesson and Learning Studies 4.2, Estados Unidos: Emerald Group Publishing Limited, pp. 155-173. DOI: 10.1108/IJLLS-09-2013-0049
Publicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2019 Bellaterra: Journal of Teaching and Learning Language and Literature

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.