Review. Successful family language policy: Parents, children and educators in interaction, edited by Mila Schwartz and Anna Verschik

Autors/ores

  • Francesca Walls Universitat de Barcelona

Resum

Exemple del creixent interès en el camp de la gestió lingüística familiar d’arreu del món, Successful Family Language Policy comprèn diverses contribucions d’investigadors treballant en molts contextos differents.  Comparteixen l’objectiu d’abordar la pregunta clau de què fa que algunes famílies tinguin èxit amb els seus projectes d’assolir bi- o multilingüisme per als seus fills, i d'altres no.  Al llarg d’aquest volum es proposen molts factors que podrien ajudar o posar en perill aquest èxit, ajudant a establir les bases per a delinear l’ampli abast de la qüestió i les seves implicacions.  És un primer pas valuós que, amb més investigació i col·laboració, podria permetre l’establiment d’un marc teòric comú i un enfocament metodològic que podria abastar el fenòmen complex i multinivell de la gestió lingüística familiar i contribuir a la provisió de respostes matisades per a investigadors i pares.  

Paraules clau

Gestió lingüística familiar, famílies bi-/multilingües

Referències

Curdt-Christiansen, X. L. (2009). Invisible and visible language planning: Ideological factors in the family language policy of Chinese immigrant families in Quebec. Language Policy, 8 (4), 351-375. http://dx.doi.org/10.1007/s10993-009-9146-7

King, K. A., & Fogle, L. W. (2006). Bilingual parenting as good parenting: Parents’ perspectives on family language policy for additive bilingualism. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 9 (6), 695-712.

http://dx.doi.org/10.2167/beb362.0

King, K. A., Fogle, L. W., & Logan Terry, A. (2008). Family language policy. Language and Linguistics Compass, 2 (5), 907-922. http://dx.doi.org/10.1111/j.1749-818x.2008.00076.x

Spolsky, B. (2009). Language management. Cambridge [etc.]: Cambridge University Press.

http://dx.doi.org/10.1017/cbo9780511626470

Biografia de l'autor/a

Francesca Walls, Universitat de Barcelona

Francesca Walls is a PhD student in Applied Linguistics at the University of Barcelona. Her thesis is centred on the language management of English-speaking families resident in Barcelona, aiming to describe the practices and profiles of such families.

Francesca Walls és doctoranda de Lingüística Aplicada a la Universitat de Barcelona. La seva tesi es centra en la gestió lingüística de famílies angloparlants residents a Barcelona. Té com a objectiu descriure les pràctiques i perfils d’aquesta població.

Francesca Walls es estudiante de doctorado de Lingüística Aplicada de la Universidad de Barcelona. Su tesi se centra en la gestión lingüística de familias de habla inglesa residentes en Barcelona. Tiene como objetivo describir las prácticas y perfiles de esta población.

 

Publicades

20-12-2015

Com citar

Walls, F. (2015). Review. Successful family language policy: Parents, children and educators in interaction, edited by Mila Schwartz and Anna Verschik. Bellaterra: Journal of Teaching and Learning Language and Literature, 8(4), 82–87. https://doi.org/10.5565/rev/jtl3.657

Descàrregues