Explorar la interacció per entendre les polítiques lingüístiques practicades a l’aula
Resum
Què passa a les aules de Catalunya quan alumnat i docent s’ajunten per construir coneixement, aprendre llengües i alhora establir relacions socials i afectives? En aquest text oferim algunes eines sociolingüístiques i didàctiques per guiar l’observació del que Spolsky denomina les polítiques en les pràctiques a l’escola (o les polítiques practicades, en termes de Bonacina-Pugh). Explorar aquesta dimensió i, particularment, les dinàmiques entre llengua/es d’instrucció i llengua/es d’interacció ens sembla imprescindible per a la formació del professorat futur o en exercici i per a l’actuació de les persones compromeses en l’educació lingüística (equips de direcció de centre, inspecció educativa, persones encarregades de la formació de docents). L’etnografia i l’anàlisi de la conversa són, des del nostre punt de vista, eines idònies per a la tasca d’anàlisi de les interaccions a l’aula en contextos multilingües.
Paraules clau
Educació plurilingüe, Polítiques a les aules, Alternança de codis, Transllenguatjar, Formació del professoratReferències
Actualizar
Publicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2023 Julia Llompart-Esbert, Luci Nussbaum

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.