L’engatjament de participants en MOOC (Massive Open Online Courses): Anàlisi de el disseny instruccional i elements alternatius

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Resum

Els MOOC (Massive Open Online Courses) han significat una oportunitat de formació i emprenedoria en l’escenari educatiu. La present investigació aborda un estudi de cas amb l’objectiu és conèixer i identificar les característiques que poden incidir en la motivació dels participants de les vídeo-lliçons que conformen tres cursos oferts a les plataformes MiríadaX, Edx i ECO: E-learning, Communication i Open-Data. El criteri de selecció d’aquestes plataformes es basa en la popularitat, rellevància en el context actual i enfocament en l’estratègia de promoció de continguts en l’entorn digital. Es conclou que el disseny i les característiques analitzades dels MOOC poden incidir en el nivell d’engatjament dels participants. En els casos presentats, així mateix, el disseny tradicional educatiu de classes virtuals manifesta mancances d’elements alternatius de gamificació i networking, la qual cosa podria generar un baix nivell d’interès i compromís per part dels participants.

Paraules clau

MOOC, Innovació, Educació, Màrqueting digital

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Biografies de l'autor/a

Bárbara Castillo-Abdul, Universidad de Huelva y ESAI Business School, Universidad Espíritu Santo

Investigadora Predoctoral del Departamento de Ciencias de la Comunicación y Sociología de la Universidad Rey Juan Carlos y Profesora Visitante del ESAI Business School, Universidad Espíritu Santo. Doctoranda en Comunicación por la Universidad de Huelva y la Universidad Rey Juan Carlos. Máster en Comunicación y Educación Audiovisual por la Universidad Internacional de Andalucía y la Universidad de Huelva. Editora Asociada de la Revista Index.Comunicación.

Mónica Bonilla-del-Río, Universidad de Huelva

Doctoranda en el Programa Interuniversitario en Comunicación de las Universidades de Sevilla, Málaga, Huelva y Cádiz. Máster en Comunicación y Educación Audiovisual por la Universidad Internacional de Andalucía y la Universidad de Huelva.

Sabina Civila, Universidad de Huelva

Doctoranda en el Programa Interuniversitario en Comunicación de las Universidades de Sevilla, Málaga, Huelva y Cádiz. Máster en Comunicación y Educación Audiovisual por la Universidad Internacional de Andalucía y la Universidad de Huelva.

Publicades

15-12-2021

Com citar

Castillo-Abdul, B., Bonilla-del-Río, M., & Civila, S. (2021). L’engatjament de participants en MOOC (Massive Open Online Courses): Anàlisi de el disseny instruccional i elements alternatius. Bellaterra: Journal of Teaching and Learning Language and Literature, 14(3), e944. https://doi.org/10.5565/rev/jtl3.944

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