Aplicació a l'aula de secundària de la proposta didàctica de 'La gramática' d'unitats no gramaticals: el paràgraf i el text'.

Autors/ores

  • Irene Calvo Institut Antoni de Martí i Franquès

Resum

L'objectiu d'aquest article és presentar l'experiència d´aula resultant a partir de la proposta didàctica "La 'gramàtica' d'unitats no gramaticals: el paràgraf i el text". Aquest article analitza com l'autora busca treballar a les aules de secundària el concepte d'estructura informativa per millorar les habilitats escrites. Es divideix la proposta en un apartat dedicat a la presentació del concepte teòric i la proposta didàctica. Aquest article reflecteix, mitjançant l'experiència a l'aula, si s'ha aconseguit l'objectiu de millorar la competència escrita mitjançant aspectes concrets de la gramàtica de l'espanyol prenent com a base el concepte teòric de l'estructura informativa de l'oració.

Paraules clau

estructura informativa, text, paràgraf, organització discursiva, conjuncions, partícules discursives, anàfores nominals, experiència d'aula

Publicades

22-12-2023

Descàrregues