L’estrat gòtic de l’absis de Santa Maria de Terrassa
Resum
L’article pretén oferir una primera visió de conjunt de les pintures murals gòtiques de l’absis de Santa Maria de Terrassa (Barcelona), actualment traspassades a diverses teles custodiades al Museu de Terrassa. Partint d’una breu història del seu descobriment i posterior arrencament, s’hi analitzen els diversos vestigis de les escenes conservades, tot indicant-ne la disposició original. Entre altres qüestions, es proposa la identificació d’un singular cicle de la infantesa de la Mare de Déu, fins ara no discutit per la crítica, que complementaria el ja conegut de la mort i la glorificació de la Verge. En última instància, s’advoca en favor d’una autoria comuna entre aquestes pintures i les que es conserven al mur nord de la veïna església de Sant Pere de Terrassa.Paraules clau
art gòtic, pintura mural, segle XIV, iconografia mariana, mort i glorificació de la Verge, infantesa de la Mare de Déu, Immaculada Concepció, Santa Maria de Terrassa, Mestre de TerrassaPublicades
28-12-2020
Com citar
Favà Monllau, C. (2020). L’estrat gòtic de l’absis de Santa Maria de Terrassa. Locus Amoenus, 18, 27–48. https://doi.org/10.5565/rev/locus.379
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2020 Cèsar Favà Monllau

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.