Iconografia de Magdalena de Pazzi. A propòsit d’Alonso Cano, Valdés Leal i Pedro de Moya

Autors/ores

  • Fernando Moreno Cuadro Universidad de Córdoba

Resum

El treball presenta, en el context de la iconografia de Magdalena de Pazzi, la vinculació de les obres realitzades per Alonso Cano, Valdés Leal i Pedro de Moya amb l’estampa. Destaca l’interès dels poderdants per unir la imatge simbòlica magdaleniana dels atributs passionistes amb la vera effigie de la santa florentina no solament en quadres de cavallet sinó també en les pintures destinades a completar els programes iconogràfics de retaules. S’identifiquen així mateix les fonts gravades de diverses obres europees i novohispanes, entre les quals destaquen els llenços de Segismundo Coccapani del Museu de Belles Arts de Chambéry (França) i de Juan Correa del Museu Nacional del Virregnat de Tepozotlán (Mèxic), i es presenta la sèrie de pintures conservades a Antequera, Ratisbona, Courtrai, Puebla, Toluca y Mèxic, que deriva del frontispici Ristretto della Seráfica Vita di S. Maria Maddalena de Pazzi Fiorentina, editat a Bolonya el 1669 amb motiu de la canonització de la carmelita.

Paraules clau

Barroc, pintura, estampa, Carmelo, Correa, Coccapani

Publicades

2010-12-01

Descàrregues