Revisant Pere Garcia de Benavarri. Noves precisions a l’etapa saragossana

Autors/ores

  • Alberto Velasco Gonzàlez Universitat de Lleida. Departament d’Història de l’Art i Història Social

Resum

L’estudi que avui presentem aporta novetats a l’entorn de l’etapa primerenca del pintor Pere Garcia de Benavarri (doc. 1445-1485), bàsicament, la confirmació definitiva del seu aprenentatge a Saragossa al taller de Blasco de Grañén (doc. 1422-1459), i l’atribució d’una sèrie d’obres fins ara relacionades amb mestres diversos, entre ells el Mestre de Riglos. La personalitat del darrer fou creada per Gudiol Ricart, tot teixint un entramat de realitzacions que no es caracteritza, precisament, per la seva homogeneïtat. Així, demostrem com el retaule de Riglos, que dóna nom al mestre, fou en realitat un projecte executat per Blasco de Grañén i el seu taller, amb una evident intervenció de Pere Garcia al Calvari (National Gallery, Londres), la qual cosa ens porta a reivindicar la inexistència real de l’anònim en qüestió.

Paraules clau

art medieval, pintura gòtica, pintura aragonesa, pintura catalana, Pere Garcia de Benavarri, Blasco de Grañén, Mestre de Riglos, Saragossa

Publicades

01-12-2006

Com citar

Velasco Gonzàlez, A. (2006). Revisant Pere Garcia de Benavarri. Noves precisions a l’etapa saragossana. Locus Amoenus, 8(1), 81–103. https://doi.org/10.5565/rev/locus.162

Descàrregues