Telecollaboration 2.0. Language, literacies and intercultural learning in the 21st Century, edited by Sarah Guth & Francesca Helm

Autors/ores

  • Carles Anguera Cerarols Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

El llibre ens presenta les bases i fonaments del què és la telecolaboració 2.0 i és el primer d’una sèrie de volums dedicats a aquest camp. Actualment, gràcies als recursos tecnològics dels quals disposem, l’intercanvi cultural via online ha esdevingut quelcom quotidià. L’ús de les anomenades eines web 2.0 ha canviat les regles del joc en el context educatiu. L’obra posa a l’abast dels docents la possibilitat d’oferir a l’alumnat l’aprenentatge de llengües i l’interculturalitat en un context multilingüe, multimodal i col·laboratiu. En ell hi podrem trobar un marc teòric sobre què és la telecol·laboració i com repercuteix en el professorat i l’alumnat, així com diferents recursos i estudis de cas, que permetran als docents introduir-se en l’àrea i gaudir dels seus avantatges.

Paraules clau

telecollaboration, educational practices, Web 2.0, learning languages

Referències

Bauman, Z. (2007). Temps líquids. Viure en una època d’incertesa. Barcelona: Viena.

Castells, M. (1996/2000). The information age. Economy, society and culture. Vol I: The rise of the network society. Oxford & Malden, MA: Blackwell Publishers.

Hicks, D. (2006) Lessons for the future. The missing dimensions in education. Oxford: Trafford Publishing.

Rogers, M. (1998). Student responses to learning about the futures. In D. Hicks & R. Slaughter (Eds) Futures education. World yearbook of education 1998 (pp. 203-216). London: Kogan Page.

Sardar, Z. (2010). Welcome to postnormal times. Futures. 42: 435-444

Publicades

13-02-2013

Com citar

Anguera Cerarols, C. (2013). Telecollaboration 2.0. Language, literacies and intercultural learning in the 21st Century, edited by Sarah Guth & Francesca Helm. Bellaterra: Journal of Teaching and Learning Language and Literature, 6(1), 81–85. https://doi.org/10.5565/rev/jtl3.498

Descàrregues