25 anys de recerca en didàctica de la llengua
Abstract
This article is derived from the inaugural conference of the Master's Degree in Education Research given on January 19, 2017 in the Faculty of Education Sciences, Autonomous University of Barcelona, within the framework of the year-long celebrations for the 25th anniversary of the faculty.
Keywords
Specialized teaching, Language use, Expository texts, Explanatory texts, Metalinguistic activityReferences
Camps, A. (1994). L’ensenyament de la composició escrita. Barcelona: Barcanova.
Camps, A., & Milian, M. (coords.) (2008). Mirades i veus. Barcelona: Graó.
Chevellard, Y. (1989). La transposition didactique. Du savoir savant au savoir enseigné (2a.edició revisada , 1991). Paris: La pensée sauvage.
Galí, A. (1928). La mesura objectiva del treball escolar. Quaderns dels cursos lliures depedagogia. (reedició: Vic: EUMO, 1984). Barcelona: Biblioteca Pedagògica.
Solé, I. (1987). L'ensenyament de la comprensió lectora. Barcelona: CEAC.
Published
Downloads
Copyright (c) 2017 Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.