E-inclusió: els reptes cognitius

Autors/ores

  • David Casacuberta Sevilla Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

L'objectiu d'aquest article és mostrar que el fenomen de l'anomenada «bretxa digital» (la divisió cultural i social entre les persones capaces d'usar les noves tecnologíasy les que no) no és merament un problema tecnològic de crear i mantenir infraestructures, sinó que també és un problema cognitiu. Establir cursos d'alfabetització digital no pot limitar-se a un mer aprenentatge instrumental sobre com utilitzar unsistema operatiu donat i una sèrie d'aplicacions bàsiques, sinó que tracta igualment deestrategias cognitives de processament de la informació, desenvolupar hàbits de filtrar informació, etc. L'article dedica una part important del text als processos dee-learning com a exemple d'un replantejament més cognitiu i transversal a l'hora de tractar aquests problemes.

Paraules clau

processos cognitius, bretxa digital, alfabetització digital.

Publicades

2007-07-07

Com citar

Casacuberta Sevilla, D. (2007). E-inclusió: els reptes cognitius. Enrahonar. An International Journal of Theoretical and Practical Reason, 38, 221–230. https://doi.org/10.5565/rev/enrahonar.340

Descàrregues