Enhancing Language Learners’ Motivation: the Use of Routine Breakers with Undergraduates Learning English Linguistics

Autors/ores

  • Rosa Munoz-Luna University of Malaga

Resum

Actualment s'està duent a terme una investigació sobre la motivació d'estudiants d'anglès com a llengua estrangera, i de la relació d'aquesta motivació amb el rendiment acadèmic dels mateixos. Aquests estudiants pertanyen a la Universitat de Màlaga, on cursen el grau d'Estudis Anglesos. Es va realitzar un estudi comparatiu entre dos grups d'estudiants com a part d'aquesta investigació fent servir qüestionaris a l'alumnat. Aquest instrument va mesurar la motivació i percepcions dels subjectes sobre la assignatura de lingüística anglesa. El grup de control va rebre les seves classes de manera habitual, mentre que els estudiants del grup experimental van participar en diferents activitats al mig de classe (les anomenades routine breakers que són l'enfocament d'aquest article). Els resultats informa sobre la qüestió de la motivació en l'aprenentatge, ja que es veuen efectes positius després de l'ús de variacions atencionals i dinàmiques de grup a l'aula. S'ofereix algunes idees de routine breakers i s'expliquen les conseqüències que tenen aquestes activitats.

Paraules clau

routine-breakers, motivació, atenció, dinàmiques de grup

Referències

Gardner, Howard. (1993). Frames of Mind: the Theory of Multiple Intelligences. New York: Basic Books.

Gardner, R. & Lambert, W. (1972). Attitudes and Motivation in Second-Language Learning. Rowley: Newbury House.

Hall, G. & Rodríguez, G. (2010). Attentional Learning. In. C. Mitchell & M. Le Pelley (Eds.) Attention and Associative Learning (pp. 41-70). Oxford: Oxford University Press.

Holland, P. & Maddux, J. (2010). Brain Systems of Attention in Associative Learning. In. C. Mitchell & M. Le Pelley (Eds.) Attention and Associative Learning (pp. 305-350). Oxford: Oxford University Press.

Huang, S. (2012). Learning Environments at Higher Education Institutions: Relationships with Academic Aspirations and Satisfaction. Learning Environments Research 15(3), 363-378.

Hull, Philip V. (1984). Community Language Learning: Is It a Method? RELC Journal 15(2), 15-25.

Krashen, S. (2008). Language Education: Past, Present and Future. RELC Journal 39(2), 178-187.

Lambert, T. (2003). Visual orienting, learning and conscious awareness. In L. Jiménez (Ed.) Attention and Implicit Learning (pp. 253-276). Philadelphia: John Benjamins.

Le Pelley, M. (2010). Attention and Human Associative Learning. In. C. Mitchell & M. Le Pelley (Eds.) Attention and Associative Learning (pp. 187-215). Oxford: Oxford University Press.

Mirici, I. (2010). Influence of Prestudy on Foreign Language Learning Attitude. Social Behaviour and Personality, 38(2), 187-196.

Oladejo, J. (1992). Studies in Language Learning in Large Classes: A Critical Appraisal. RELC Journal 23(1), 48-61.

Oppenheim, A. (1992). Questionnaire Design, Interviewing and Attitude Measurement. Londres: Continuum.

Shanks, E. (2003). Attention and Awareness in Implicit Sequence Learning. In L. Jiménez (Ed.) Attention and Implicit Learning (pp. 11-42). Philadelphia: John Benjamins.

Styles, E. (2005). Attention, Perception and Memory: an Integrated Introduction. Hove and New York: Psychology Press.

Tartwijk, J. & Hammerness, K. (2011). The neglected role of classroom management in teacher education. Teaching Education 22(2), 109-112.

Yu, M. (2011). Learning How to Read Situations and Know What Is the Right Thing to Say or Do in an L2: a Study of Socio-Cultural Competence and Language Transfer. Journal of Pragmatics, 43(4), 1127-1147.

Biografia de l'autor/a

Rosa Munoz-Luna, University of Malaga

Department of English, French and German Philologies

Publicades

27-02-2014

Com citar

Munoz-Luna, R. (2014). Enhancing Language Learners’ Motivation: the Use of Routine Breakers with Undergraduates Learning English Linguistics. Bellaterra: Journal of Teaching and Learning Language and Literature, 7(1), 33–51. https://doi.org/10.5565/rev/jtl3.513

Descàrregues