Una secuencia didáctica gramatical: el incremento personal hu, hue del benasqués

Authors

  • José Antonio Saura Rami Universidad de Zaragoza

Abstract

This article aims to explore the key objectives of a teaching sequence on Benasque language grammar (a minority romanic language derived from vernacular Latin and spoken in the Vall de Benasc (Western Alta Ribagorca). The study looks at the use of pronouns in the target language by adolescences in a school setting. The key aim is to modernize the language teaching of a language which is increasingly threatened in a globalized world.

 

Keywords

grammar, L2 teaching, minority languages

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Author Biography

José Antonio Saura Rami, Universidad de Zaragoza

José Antonio Saura Rami es licenciado en Filología Clásica (Universidad de Salamanca), doctor en Filología Hispánica (Universidad de Zaragoza), máster en Didáctica de la Lengua y la Literatura (Universitat Autònoma de Barcelona) y ejerce como profesor de Lengua Castellana en el Departamento de Lingüística General e Hispánica (Universidad de Zaragoza).

Published

2014-07-18

How to Cite

Saura Rami, J. A. (2014). Una secuencia didáctica gramatical: el incremento personal hu, hue del benasqués. Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature, 7(3), 47–64. https://doi.org/10.5565/rev/jtl3.509

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