La Medea de Pasolini: utilitzar μῦθος καὶ σῆμα per denunciar la catàstrofe del món contemporani
Resum
Des del punt de vista de Pasolini, la tragèdia de Medea equival a la tragèdia del món contemporani i el cinema és la semiologia de la realitat. La seva Medea esdevé, així, un mite antic farcit de signes que requereixen la interpretació d’espectadors atents. L’objectiu d’aquest article és proposar interpretacions raonades basades en l’anàlisi minuciosa de les imatges i dels discursos verbals (lógoi) del guió de Pasolini, sempre des del coneixement de les explicacions donades pel mateix director publicades en entrevistes, articles i altres textos.
Paraules clau
Pier Paolo Pasolini, Medea, tragèdia grega, tradició clàssica, cinema, semiologiaPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2018 Pau Gilabert Barberà

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.