«Institució-art» i intencionalitat artística
Resum
L'objectiu d'aquest article és mostrar com no és coherent adoptar una definició intencionalista de l'art i al mateix temps ser antiintencionalista respecte al significat i el valor de l'obra d'art. Aquestes dues postures són les que manté en l'actualitat G. Dickie, el creador de la Teoria Institucional de l'art. La crítica principal es refereix al fet que no és possible donar sentit a la idea d'intentar realitzar una obra d'art, sense que aquesta intenció inclogui altres intencions sobre el seu significat o els seus efectes. En aquest sentit, el context institucional que descriu Dickie només assenyala les condicions necessàries, però no les condicions suficients per a la producció d'una obra.Paraules clau
intenció, teoria institucional, obra d'art, Dickie.Publicades
2001-07-07
Com citar
Pérez Carreño, F. (2001). «Institució-art» i intencionalitat artística. Enrahonar. An International Journal of Theoretical and Practical Reason, 32, 151–167. https://doi.org/10.5565/rev/enrahonar.399
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2001 Francisca Pérez Carreño

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.