L’estètica hermenèutica i els seus crítics. Sentit, comunicació i negativitat
Resum
Aquest article presenta alguns esculls, objeccions i límits que ha de conèixer una teoriaestètica que defensi la idea de l’art com a comunicació d’un sentit. Per fer-ho, reconstruiréel debat sobre l’experiència estètica generat a Alemanya a partir dels anys seixanta, desd’Adorno fins avui, prenent com a fil conductor les crítiques dirigides a l’hermenèutica.Les problemàtiques principals entorn de l’art que hi apareixeran seran la de la mimesi irepresentació, la de la veritat, la de l’analogia entre experiència quotidiana i experiènciaestètica i la del concepte de percepció estètica. Aquest apropament pres des de la literaturacrítica a l’hermenèutica ens ofereix també un apropament i una valoració de les propostesteòriques concretes més recents sobre l’experiència estètica, com les de Sonderegger, Kerni Rebentisch.Paraules clau
experiència estètica, hermenèutica, crítica ideològica, intersubjectivitat estètica.Publicades
2007-07-07
Com citar
Capdevila, P. (2007). L’estètica hermenèutica i els seus crítics. Sentit, comunicació i negativitat. Enrahonar. An International Journal of Theoretical and Practical Reason, 38, 181–201. https://doi.org/10.5565/rev/enrahonar.338
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2007 Pol Capdevila

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.