Co-teaching to Foster Classroom Interactional Competence (CIC): How can co-teaching benefit Classroom Interactional Competence?

Autors/ores

  • Eva Alcalà Arxé Escola Lloriana
  • Laura Comallonga Escola Llissach
  • Maria Sala Escola Llissach
  • Maria Galera Escola Lloriana

Resum

“Dos mestres liderant el treball d’aula obre moltes oportunitats tant per als estudiants com per als mestres” (Trites, 2017). Al mateix temps, la classe esdevé un entorn segur, inclusiu i d’aprenentatge equitatiu.

Segons Walsh (2006), la competència d’interacció a classe (CIC) “fa referència a aquelles característiques de les converses entre mestre i alumnes (i entre alumnes) que produeixen una interacció d’alta qualitat i creen un ‘espai d’aprenentatge’ per a la L2 (p.19). Això permet als mestres corregir les converses per tal d’assegurar la comprensió, aconseguir la participació dels alumnes i ajudar-los a millorar les seves produccions orals. 

Aquest article parla dels resultats d’una experiència duta a terme per quatre mestres que volien analitzar si l’ús de la co-docència (en tres modalitats) i les estratègies de competència d’interacció a classe podien proveir als alumnes de més oportunitats per produir interaccions de qualitat en L2.

Paraules clau

Co-docència, inclusiu, planificació, responsabilitat, respecte, suport, competència d’interacció a classe (CIC).

Referències

Cánovas Guirao, J. (2017). The use of written models in the teaching of English in Primary (Doctoral dissertation, Universidad de Murcia).

Cook, L., & Friend, M. (2004). Co-Teaching: Principles, Practices, and Pragmatics. Participants Guide. Paper presented at New Mexico Public Education Department Quarterly Special Education Meeting, Albuquerque. Santa Fe, NM: New Mexico Public Education Department.

Cook, L., & Friend, M. (2016). Six Approaches to Co-Teaching. State Education Resource Center (SERC). Retrieved from: https://ctserc.org/component/k2/item/50-six-approaches-to-co-teaching

Decret 150/2017, 7 d’octubre, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu, p. 12. Retrieved from: https://portaldogc.gencat.cat/utilsEADOP/PDF/7477/1639866.pdf

Escobar Urmeneta, C. (2019). Empowering Approaches to Teacher Education In L2-Medium Instruction. Study Guide Module 7. MEd in Teacher Development Foreign Language Education and Content and Language Integrated Learning (CLIL). Universitat Autònoma de Barcelona. (Second Edition).

https://doi.org/10.5565/rev/clil.21

Escobar Urmeneta, C. & Evnitskaya, N. (2013). Affording Students Opportunities for the Integrated Learning of Content and Language. A Contrastive Study on Classroom Interactional Strategies Deployed by Two CLIL Teachers. In J. Arnau (ed.), Reviving Catalan at School: Challenges and Instructional Approaches. Bristol: Multilingual Matters & Institut d’Estudis Catalans: 158- 182.

https://doi.org/10.21832/9781783090266-010

Mercer, Neil. (2004). Sociocultural Discourse Analysis: Analysing Classroom Talk as a Social Mode of Thinking. Journal of Applied Linguistics. 1. 137-168. 10.1558/japl.2004.1.2.137.

https://doi.org/10.1558/japl.v1i2.137

Murawski, Wendy. (2019) Successful Co-Teaching. Council for Exceptional Children.

Nierengarten, G.M., and Hughes, T. (2010). What Teachers Wish Administrators Knew About Co-Teaching in High Schools. Electronic journal for inclusive education.

Trites, N. (2017). What is co-teaching? An introduction to co- teaching and inclusion. Classroom Practice, Special Education, pp.1-6. Retrieved from: http://castpublishing.org/introduction-co-teaching-inclusion/

https://doi.org/10.1002/9780470373699.speced2053

Villa, R. Effective co-teaching strategies. Retrieved from:http://www.teachhub.com/effective-co-teaching-strategies

Walsh, S. (2006). L2 Classroom Interactional Competence (CIC). In Evnitskaya, N. and Pladevall, E. (2017). Focus on language and discourse in content-rich contexts. Department of Language Education. Universitat Autònoma de Barcelona. MEd in Teacher Development Foreign Language Education and Content and Language Integrated Learning (CLIL) Module 6. Universitat Autònoma de Barcelona, pp.19-20.

Biografies de l'autor/a

Eva Alcalà Arxé, Escola Lloriana

Eva Alcalà Arxé és mestra de llengua anglesa d'educació primària. Actualment treballa de mestra d'anglès a l'escola Lloriana de Sant Vicenç de Torelló. Té un màster en "Teacher Development for Foreign Language Education and Content and Language Integrated Learning (CLIL)" per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Laura Comallonga, Escola Llissach

Laura Comallonga és cap d’estudis de l’Escola Llissach de Santpedor, on hi treballa ensenyant llengües. Les seves recerques d’interès inclouen l’aprenentatge de l’anglès com a llengua estrangera i com tractar la diversitat en la classe de llengües estrangeres. Titulació en Master in Content Language Integrated Learning and Teacher Development for Foreign Language Education per la UAB.

Maria Sala, Escola Llissach

Maria Sala és mestra de llengua anglesa a l’educació primària de l’Escola Llissach de Santpedor. Les seves recerques d’interès inclouen l’aprenentatge i ensenyament de CLIL i l’anglès com a llengua estrangera. Titulació en Master in Content Language Integrated Learning and Teacher Development for Foreign Language Education per la UAB.

Maria Galera, Escola Lloriana

Maria Galera Cazorla és mestra de Llengua Estrangera per la Universitat de Barcelona. Mestra d’educació primària i llengua anglesa a l’Escola Lloriana de Sant Vicenç de Torelló. Titulació de màster en Teacher Development for Foreign Language Education per la UAB.

Publicades

2020-01-31

Descàrregues