Protocol TestingScienceSkills: una eina senzilla per dissenyar preguntes d'examen per a l'avaluació de les habilitats científiques de l'alumnat

Autors/ores

  • Elisa Goytia Col.legi Sagrat Cor (Vic). Grup de Treball EduWikiLab
  • Isabel Besson INS Pla Marcell (Cardedeu). Grup de Treball EduWikiLab
  • Jordi Domènech-Casal INS Granollers. Grup de Treball EduWikiLab Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències)

Resum

El desenvolupament d’habilitats científiques necessita d’estratègies d’avaluació específiques i que siguin aplicables per al professorat. Es proposa una categorització de les habilitats científiques i un protocol de suport al professorat per al desenvolupament de preguntes d’examen que les avaluïn de manera específica. El protocol, generat a partir de treballs previs del grup de treball EduWikiLab, ha estat testat i avaluat per professors de ciències secundària que han omplert una enquesta i se n’avalua la seva utilitat per a promoure les habilitats científiques de l’alumnat.

Paraules clau

Indagació, habilitats científiques, PISA, avaluació, exàmens

Publicades

2016-01-07

Descàrregues