The paper examines how Spanish and Catalan textbooks deal with grammar teaching in secondary schools and focuses on the verbal mode as a complex grammatical content. The results of this analysis show some data that make us reflect on the gap between the observed and analysed textbooks and the curriculum framework, taking into account the need to reflect on the linguistic system which reverts to an improvement in students’ discursive skills, as well as an integrated treatment of languages.
Keywords
teaching and learning languages, textbooks, grammar, verbal mode
Author Biography
Carme Durán Rivas, Universitat Autònoma de Barcelona
Carme Durán Rivas és llicenciada en Filologia Hispànica (UB) i té el títol de Màster en Didàctica de la Llengua i la Literatura (UAB). És professora de Llengua i literatura a l’Institut Obert de Catalunya (IOC). Les seves principals àrees de recerca són la reflexió metalingüística i la didàctica de la gramàtica, i l’ús de les noves tecnologies en l’ensenyament i aprenentatge de la llengua i la literatura, sobre les quals ha fet diverses publicacions. Pertany al grup GREAL (Grup de Recerca en Ensenyament i Aprenentatge de Llengües). A més del seu treball acadèmic, ha estat formadora del professorat del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i professora associada de la Universitat Autònoma de Barcelona (Espanya). Ha col•laborat amb el Ministeri Espanyol d’Educació i Cultura en la creació de recursos didàctics i amb el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya en l’elaboració dels currículums vigents per a l’ESO i el Batxillerat. Actualment està realitzant la tesi doctoral sota la direcció de la Dra. Anna Camps i la Dra. Teresa Ribas.