Explorando las similitudes en los carteles de diseñadores internacionales:

Causas y recomendaciones para un diseño único

Autors/ores

Resum

Aquest article investiga similituds en cartells de dissenyadors internacionals i recomana assolir dissenys únics. Estudia l'evolució històrica del disseny de cartells, explorant influències culturals, globalització i tecnologia com a factors. Amb anàlisi de cartells d'exposicions i entrevistes a dissenyadors, s'identifiquen similituds, patrons i factors que influeixen en aquestes semblances. Conclusions il·luminen raons de similitud i ofereixen solucions, abordant mètodes de disseny, coincidències i plagi. Recomanacions inspiren diversitat, desafien normes, aprofiten tecnologia, interaccionen amb comunitats de disseny i prioritzen comprensió contextual. Empoderant dissenyadors per crear cartells distintius i rellevants en paisatge de disseny interconnectat.

Paraules clau

Disseny de cartells, patrons de disseny, influències culturals

Referències

Armstrong, Helen. (2013). Digital design theory: Readings from the field. Princeton Architectural

Press. https://doi.org/10.1080/17547075.2017.1369737

Armstrong, Helen. (Ed.). (2009). Graphic design theory: Readings from the field. Princeton Architectural Press.

Carson, David. (2017). Designing for the moment: the power of poster art. Smithsonian Magazine. Retrieved from https://www.smithsonianmag.com/arts-culture/designing-for-the momen-the-power-of-poster-art-180964714/

Clifford, John. (2013). Graphic icons: Visionaries who shaped modern graphic design. Peachpit Pr. Encyclopædia Britannica, Inc. (2023). Poster. In Encyclopædia Britannica. https://www.britannica.com/topic/poster.

Homogenization in design: The danger of trends. (2020, February 4). In Notes on design. Retrieved from Sessions College: https://www.sessions.edu/notes-on-design/homogenization-in-design-the-danger-of-trends/.

Poster. (n.d.). In Google arts & culture. Retrieved from https://artsandculture.google.com/entity/

poster/m01n5jq?hl=en.

Richman-Abdou, Kelly. (2017, September 15). Vintage posters of the art nouveau movement from the turn of the century. Retrieved from My Modern Met: https://mymodernmet.com/art-nouveau-posters/.

Tej K. Bhatia. “Advertising in Rural India: Language, Marketing Communication, and Consumerism.” Journal of Asian Studies 61.1 (2000) <https://read.dukeupress.edu/journal-of-asian-studies/article-abstract/61/1/286/339205/Advertising-in-Rural-India-Language-Marketing>. https://doi.org/10.2307/2700258

Vivek Gautam and Lucienne Blessing. (2007, August 31). Cultural influences on the design process. Presented at the International Conference on Engineering Design, Iced’07.

Publicades

2025-01-14

Com citar

Najmuldeen, R. (2025). Explorando las similitudes en los carteles de diseñadores internacionales: : Causas y recomendaciones para un diseño único. Grafica, 13(25), 223–229. https://doi.org/10.5565/rev/grafica.329

Descàrregues