Un estudi amb gràfica en disenyadors sobre comunicación sobre el canvi
Resum
El canvi climàtic s'enfronta al repte de la comunicació per a l'acció amb demandes difícils d'aplicar. La distància i l'abstracció són barreres per superar. Captar l'atenció i motivar l'acció requereix dades científiques comprensibles. Per tancar la bretxa entre la investigació i la pràctica de la comunicació sobre el canvi climàtic, vam desenvolupar una eina per impulsar la ideació dels dissenyadors gràfics, amb coneixements sobre la comunicació visual sobre el canvi climàtic. És molt exigent per als dissenyadors integrar una tan àmplia gamma d'objectius. Disseny pot necessitar anar més enllà de l'ús d'imatges amb una estratègia que integri el coneixement existent.
Paraules clau
disseny gràfic, comunicació visual, canvi climàtic, percepció del risc, ideacióReferències
Andre, Peter et all; Boneva, Teodora; Chopra, Felix; Falk, Armin. 2024. “Globally representative evidence on the actual and perceived support for climate action”. Nature Climate Change. Volume 14, Pages 253–259.
Boomsma, Christine; Pahl, Sabine; Andrade, Jackie. 2016. “Imagining Change: An Integrative Approach toward Explaining the Motivational Role of Mental Imagery in Pro-environmental Behavior”. Frontiers in Psychology, Vol. 7:1780. https://doi: 10.3389/fpsyg.2016.01780
Canon, Chelsea R. 2022a. “Mapping the Climate Communication Research Landscape”. University of Nevada. Reno ProQuest Dissertations Publishing.
Carlson, Joshua.; Kaull, Hannah; Steinhauer, Mason; Zigarac, Abbey; Cammarata, Jacqueline. 2020. “Paying attention to climate change: Positive images of climate change solutions capture attention”. Journal of Environmental Psychology, vol 71. https://doi.org/10.1016/j.jenvp.2020.101477
Carlson, Joshua M.; Fang, Lin; Coughtry-Carpenter, Caleb; Foley, John. 2023. “Reliability of attention bias and attention bias variability to climate change images in the dot-probe task”. Frontiers in Psychology, Vol 13. Doi 10.3389/fpsyg.2022.1021858
Chapman, Daniel A.; Corner, Adam; Webster, Robin; Markowitz, Ezra M.. 2016. “Climate visuals: A mixed methods investigation of public perceptions of climate images in three countries”. Global Environmental Change. Vol 4. Pages 172-182
Corner, Adam; Webster, Robin; Teriete, Christian. 2015. “Climate Visuals: Seven principles for visual climate change communication (based on international social research)”. Climate Outreach. Oxford, UK
Courtney, S.L.; McNeal, K.S.. 2023. “Seeing is believing: Climate change graph design and user judgments of credibility, usability, and risk”. Geosphere, v. 19, no. 6, p. 1508–1527, https://doi.org /10.1130/GES02517.1.
Ferreira, Marta; Nisi, Valentina; Nunes, Nuno. 2023. “Interactions with Climate Change: a Data Humanism Design Approach”. DIS '23: Proceedings of the 2023 ACM. Designing Interactive Systems Conference. Pages 1325–1338. https://doi.org/10.1145/3563657.3596003
Ferreira, Tânia M. Cordeiro. 2016. “A Comunicação de Risco na Mitigação das Alterações Climáticas: Como Promover Práticas Pró-Ambientais? Ilha Terceira-Açores”. Tese Doutoramento em Gestão Interdisciplinar da Paisagem. Departamento de Ciências Agrárias. Universidade dos Açores
Gregersen, Thea. 2022. “Climate change perceptions across Europe”. Thesis for the degree of Philosophiae Doctor. University of Bergen, Norway
Horta, Ana, Carvalho, Anabela. 2017. “Climate Change Communication in Portugal”. Oxford Research Encyclopedia of Climate Science. Oxford University Press USA. DOI: 10.1093/acrefore/9780190228620.013.599
Luo, Yu; Zhao, Jiaying. 2021. “Attentional and perceptual biases of climate change”. Current Opinion in Behavioral Sciences. Vol 42, Pages 22-26
Lopes, Leonardo Soares. 2022. “O poder da imagem na comunicação das Alterações Climáticas: um estudo histórico-comparativo da cobertura visual na imprensa”. Mestrado em Ciências da Comunicação, área de especialização em Cultura e Ciência. Faculdade de Letras, Universidade do Porto
Morris, S.; Pickering, G. J.. 2019. “Visual Representations of Climate Change - A Case Study of Canada”. Journal of Environmental and Social Sciences. Vol 6, 1.
Maia, Manuela. 2023. “A perspective about design cognition to research through making validation in graphic design”. Revista grafica, Vol. 11, NÚM. 21. pp 91-97 https://doi.org/10.5565/rev/grafica.252
Moser, Susanne C.. 2016. “What more is there to say? Reflections on climate change communication research and practice in the second decade of the 21st century”. WIREs – Climate Change. doi: 10.1002/wcc.403.
Narawad, Aniket. 2023. “Global surveys show people’s growing concern about climate change”. Clean Energy Wire - Journalism for the energy transition .
O'Neill, Saffron; Nicholson-Cole, Sophie. 2009.”"Fear Won't Do It": Promoting Positive Engagement With Climate Change Through Visual and Iconic Representations”. Science Communication 2009; 30; 355. DOI: 10.1177/1075547008329201
P. Sol, Hart; Feldman, Lauren. 2016. “The Impact of Climate Change-Related Imagery and Text on Public Opinion and Behavior Change”. Science Communication, 38(4):415-441
Pike, Cara; Doppelt, Bob; Herr; Meredith. 2010. “Climate Communications and Behavior Change. A Guide for Practitioners.” The Climate Leadership Initiative. USA
Uka, Godwin O., Ogbu Uka, Elizabeth. 2022. “Climate Change and Environmental Sustainability: A Visual Communication Design Approach''. Books/ FESCHSCHRIFTS
Van der Linden, Sander; Leiserowitz, Anthony; Rosenthal, Seth; Mai bach, Edward. 2017. “Inoculating the Public against Misinformation about Climate Change”. Global Challenges, Vol.1, 2. DOI: 10.1002/gch2.201600008
Publicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2024 Manuela Maia

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.