A Recerca del Sant Grial
Una recerca per educar tipògrafs polonès (disseny) universitats
Resum
L'article examina la recerca d'un curs òptim de tipografia per a estudiants de disseny. Analitza el context històric i social a la Polònia de postguerra, destacant l'impacte d'un estat no democràtic en el disseny gràfic i els desafiaments a l'educació. Un equip interdisciplinari cerca definir el curs ideal amb investigacions qualitatives i quantitatives, ressaltant la comprensió de la història i els reptes actuals de la tipografia. Es discuteixen models educatius, reconeixent la manca de perfecció i enfocant-se en clars marcs, estandardització i mitjans moderns a l'educació tipogràfica.
Paraules clau
Tipografia, estudi en edudació a disseny, investigació en educació a disseny, educació a disseny, investigació en tipografiaReferències
Blanco Lage, Manuel (et al.) (ed.). (2024). Towards a New European Bauhaus - Challenges in Design Education, Cham: Springer Nature Switzerland AG.
Bokov, Anna. (2020). Avant-garde as Method: Vkhutemas and the Pedagogy of Space, 1920-1930. Zurich: Park Books.
Bourdieu, Pierre, Passeron, Jean Pierre. (2014). Reproduction in education, society, and culture. New York: Sage.
Brinkmann, Svend, Kvale, Steinar (2018). Doing Interviews. Los Angeles: Sage.
Central Statistical Office (CSO). (1939). Mały Rocznik Statystyczny, 10,
https://rcin.org.pl/dlibra/doccontent?id=17198.
Central Statistical Office (CSO). (2023). National Population and Housing Census 2021
Population. Size and demographic-social structure in the light of the 2021 Census. Results https://stat.gov.pl/download/gfx/portalinformacyjny/en/defaultaktualnosci/3701/3/1/1/national_population_and_housing_census_2021_population_2.pdf
Curdes, Gerhard (ed.) (2015). Hfg – IUP – ZPI 1969-1972. Gestaltung oder Planung?: Zum Paradigmenwechsel der 1960er und 70er Jahre am Beispiel der Hochschule für Gestaltung Ulm, Lemgo: Verlag Dorothea Rohn.
Drenda, Olga (2016). Duchologia polska. Rzeczy i ludzie w latach transformacji. Kraków: Karakter.
Fella, Edward (2000). Letters on America. New York: Princeton Architectural Press.
Flick, Uwe (2007). Designing qualitative research. London: Sage.
Heller, Steven (ed.). (2005). The Education of a Graphic Designer. New York: Allworth Press.
Heller, Steven (ed.). (2004). The Education of a Typographer. New York: Allworth Press.
Heller Steven, Talarico Lita (2011). Design school confidential: extraordinary class projects from international design schools. Gloucester: Rockport.
Jasiołek, Katarzyna (2021). Opakowania, czyli perfumowanie śledzia. O grafice, reklamie i handlu w PRL-u. Warszawa: Marginesy.
Kaplan, Geoff, Barringer, Tim (2022) After the Bauhaus, Before the Internet: A History of Graphic Design Pedagogy. New York: no place press.
Lenk, Krzysztof (2017). Wolność pod kontrolą. In: J. Mrowczyk (ed.). Piękni XX-wieczni. Polscy projektanci graficy (pp. 134-149). Kraków: 2+3D.
Mrowczyk, Jacek (2023). Wy-twórcy książek. Historia społeczności wydawniczej w czasach PRL-u. Kraków: Karakter.
Regulski, Wojciech (2019). Dydaktyka typografii. Uczyć litery / uczyć literą. Didactics of Typography. Teaching the Letter / Teaching with the Letter, Kraków: Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie.
Silverman, David (2015). Interpreting Qualitative Data: Methods for Analysing Talk, Text and Interaction. London: Sage.
Silverman, David (ed.). (2016). Qualitative Research. London: Sage.
Suárez-Carballo, Fernando (2020). La enseñanza del diseño gráfico en los grados españoles vinculados a la comunicación publicitaria: perfil del profesorado, métodos docentes y competencias tecnológicas.
Szydłowska, Agata, Misiak, Marian (2015). Paneuropa, Kometa, Hel. Szkice z historii projektowania liter w Polsce. Kraków: Karakter.
Thies, Sven Ingmar (ed.). (2023) Teaching Graphic Design: Approaches, Insights, the Role of Listening and 24 Interviews with Inspirational Educators. Basel: Birkhauser.
TypoPolo (2014). R. Wawrzkiewicz (ed.). TypoPolo. Album typograficzno-fotograficzny. Warszawa: Fundacja Bęc Zmiana.
Publicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2024 Kinga Blaschke, Zuzanna Łazarewicz, Anna Sieroń

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.