Homer abanderat. Il ritorno d’Ulisse in patria, les dones, el llibertinatge i la defensa de la fe a la Venècia de l’Edat Moderna
Resum
A la Venècia de l’Edat Moderna, l’Accademia degli Incogniti havia de defensar-se contra acusacions de llibertinatge. Amb aquest objectiu, els Incogniti van fer l’òpera Il ritorno d’Ulisse in patria per demostrar el seu conformisme polític i la seva adherència a models de conducta femenina tradicionals. Aquest assaig investiga la recent invenció de l’òpera pública en el Carnaval venecià, Il ritorno de Monteverdi i la recepció de les obres d’Homer a Venècia. Per primer cop s’analitza la transformació de la font homèrica i s’aclareix d’aquesta manera la posició freqüentment mal interpretada de l’Accademia sobre les dones i el llibertinatge.
Paraules clau
òpera, Monteverdi, recepció, Homer, conducta femenina tradicional, Accademia degli IncognitiPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2020 Silke Knippschild

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.