Homer abanderat. Il ritorno d’Ulisse in patria, les dones, el llibertinatge i la defensa de la fe a la Venècia de l’Edat Moderna

Autors/ores

  • Silke Knippschild Universitat de Bristol

Resum

A la Venècia de l’Edat Moderna, l’Accademia degli Incogniti havia de defensar-se contra acusacions de llibertinatge. Amb aquest objectiu, els Incogniti van fer l’òpera Il ritorno d’Ulisse in patria per demostrar el seu conformisme polític i la seva adherència a models de conducta femenina tradicionals. Aquest assaig investiga la recent invenció de l’òpera pública en el Carnaval venecià, Il ritorno de Monteverdi i la recepció de les obres d’Homer a Venècia. Per primer cop s’analitza la transformació de la font homèrica i s’aclareix d’aquesta manera la posició freqüentment mal interpretada de l’Accademia sobre les dones i el llibertinatge.

Paraules clau

òpera, Monteverdi, recepció, Homer, conducta femenina tradicional, Accademia degli Incogniti

Publicades

2020-02-14

Descàrregues