L’oposició entre Schönberg i Stravinsky a l’estètica de Theodor W. Adorno

Autors/ores

  • Francesc Xavier Cerdà Mas Universitat de les Illes Balears

Resum

Aquest article intenta exposar els temes centrals de la teoria estètica de T.W. Adorno a través dels seus assajos sobre música. Partint dels problemes que es plantegen a l’anàlisi de la composició a Schönberg i Stravinsky, es tracta la relació entre art i filosofia, així com la seva concepció de la composició, la duplicitat del fet artístic i la seva importància com a corrector de la racionalitat instrumental.

Paraules clau

Schönberg, Stravinsky, expressió, dialèctica, polifonia, composició.

Publicades

2001-07-07

Com citar

Cerdà Mas, F. X. (2001). L’oposició entre Schönberg i Stravinsky a l’estètica de Theodor W. Adorno. Enrahonar. An International Journal of Theoretical and Practical Reason, 32, 9–25. https://doi.org/10.5565/rev/enrahonar.394

Descàrregues