L’oposició entre Schönberg i Stravinsky a l’estètica de Theodor W. Adorno
Resum
Aquest article intenta exposar els temes centrals de la teoria estètica de T.W. Adorno a través dels seus assajos sobre música. Partint dels problemes que es plantegen a l’anàlisi de la composició a Schönberg i Stravinsky, es tracta la relació entre art i filosofia, així com la seva concepció de la composició, la duplicitat del fet artístic i la seva importància com a corrector de la racionalitat instrumental.Paraules clau
Schönberg, Stravinsky, expressió, dialèctica, polifonia, composició.Publicades
2001-07-07
Com citar
Cerdà Mas, F. X. (2001). L’oposició entre Schönberg i Stravinsky a l’estètica de Theodor W. Adorno. Enrahonar. An International Journal of Theoretical and Practical Reason, 32, 9–25. https://doi.org/10.5565/rev/enrahonar.394
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1970 Francesc Xavier Cerdà Mas

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.