«Denn, Ich liebe dich, o Ewigkeit»… L'anell del retorn és portat per Ariadna-Lou
Resum
Aquest text enllaça des d’allò biogràfic i íntim de Nietzsche fins al més profund del seu pensament de l’etern retorn, perquè és l’única manera d’entendre aquest pensament de l’etern retorn (en la història material de cadascú). I per fer-ho es discuteixen algunes fites biogràfiques de Nietzsche tenint en compte l’obra Així parlà Zaratustra i la seva vinculació amb Lou Salomé. S’analitza com Lou Salomé es troba darrere de la figura mítica d’Ariadna com a portadora de l’anell del retorn; és a dir, a través d’allò femení, Nietzsche ens mostra com l’etern retorn opera per alliberar-nos de les cadenes de la modernitat.
Paraules clau
Nietzsche, Dionís, Ariadna, Lou Salomé, etern retornReferències
ANDREAS-SALOMÉ, L. (1982). El narcisismo como doble dirección. Obras psicoanalíticas. Barcelona: Tusquets.
ANDREAS-SALOMÉ, L. (2018). Mirada retrospectiva. Compendio de algunos recuerdos de la vida. Madrid: Alianza.
JANZ, C. P. (1985). Friedrich Nietzsche 3. Los diez años del filósofo errante (1879-1888). Madrid: Alianza.
MIRANDA, M. and NAVARRETE, L. (2007). “What caused Friedrich Nietzsche’s dementia?”. Revista Médica, 135 (10), 1355-1357. http://dx.doi.org/10.4067/S0034-98872007001000019
NIETZSCHE, F. (2003). Así habló Zaratustra. Madrid: Alianza.
NIETZSCHE, F. (2010). Friedrich Nietzsche. Fragmentos Póstumos. Volumen III (1882-1885). Madrid: Tecnos.
NIETZSCHE, F. (2012a). Correspondencia Friedrich Nietzsche. Volumen VI. Octubre 1887 - Enero 1889. Madrid: Trotta.
NIETZSCHE, F. (2012b). Correspondencia Friedrich Nietzsche. Volumen IV. Enero 1880- Diciembre 1884. Madrid: Trotta.
NIETZSCHE, F. (2016). Friedrich Nietzsche. Volume IV. Escritos de Madurez de Madurez I y Complementos a la Edición. Madrid: Tecnos.
Nietzsche Source. Digital Critical Edition (eKGWB), 2009-: http://www.nietzschesource.org/#eKGWB/NF-1881,11 [141]
Publicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2022 Ricardo Espinoza Lolas

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.