Els gèneres de comunicació científica i el laboratori com a espai didàctic per a l'ensenyament de les Ciències basat en Projectes

Autors/ores

  • José Luis Touron Escola Virolai (Barcelona, Catalunya)
  • Quique Vergara Escola Maristes Champagnat (Badalona, Catalunya)
  • Albert Arcas Institut de Sant Pol de Mar (Barcelona, Catalunya)
  • Marcel Costa Institut Obert de Catalunya (IOC)

Resum

Els contextos de Creació del Coneixement Científic són espais clau perquè l’alumnat desenvolupi els procediments i visions epistèmiques de la Ciència, a més d’una apropiació profunda dels models científics. En aquest sentit, l’Aprenentatge Basat en Projectes és una oportunitat per desenvolupar activitats en les que els alumnes aprenguin ciències participant en aquests contextos. Es proposen quatre activitats ABP ubicades en diferents contextos de creació de coneixement científic (congressos científics, ciència ciutadana, indagacióal laboratori) i es discuteixen les aportacions que fan aquests diversos gèneres científics a l’ensenyament de les Ciències.

Paraules clau

Congressos científics escolars, Indagació, Ciència ciutadana, Context

Publicades

01-06-2017

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.