Espai, context i creativitat : $b aprenentatge de les matemàtiques

Autors/ores

  • Montserrat Planella Institut Castell d’Estela (Amer, Catalunya)
  • Santi Vilches Institut Marta Estrada (Granollers, Catalunya)
  • Jordi Font Institut Baix a Mar (Vilanova i la Geltrú, Catalunya)
  • Roger Grau Institut Baix a Mar (Vilanova i la Geltrú, Catalunya)
  • Maite Gorriz Institut Pla Marcell (Cardedeu, Catalunya)

Resum

L’ensenyament de les matemàtiques implica l’adquisició d’habilitats de planificació matemàtica i la capacitat d’identificar les matemàtiques en els contexts. En aquest sentit, l’Aprenentatge Basat en Projectes és una oportunitat perquè les matemàtiques recuperinaquest paper de motor. En aquest article es descriuen quatre propostes didàctiques al voltant de diverses temàtiques (superfícies i volums, construcció de formes geomètriques, Teorema de Thales, Estadística, Diagrames de Voronoi) en connexió amb diversos contextos del món real que fan rellevant el procés d’aprenentatge de les matemàtiques (disseny d’envasos, distribució de serveis municipals, efectes cinematogràfics, creació de formes artístiques). Es discuteix l’aportació d’aquest tipus d’activitats i es proporcionen orientacions per al seu desenvolupament.

Paraules clau

Espai, Context, Creativitat, Matemàtiques, ABP

Publicades

01-06-2017

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.