La conjectura i la planificació : $b aprenentatge de les matemàtiques mitjançant projectes
Resum
L’aprenentatge de les matemàtiques implica un doble viatge: des de la modelització matemàtica de fenòmens fins a l’aplicació dels models i eines matemàtiques a la resolució de problemes. Ambdues aproximacions impliquen la necessitat d’un context problemàtic com a lloc de partida o d’arribada. L’Aprenentatge Basat en Projectes és una metodologia que es basa precisament en el treball en contexts problemàtics. En aquest article es proposen 4 activitats d’Aprenentatge Basat en Projectes en les que es modelitzen fenòmens o estransfereixen estratègies matemàtiques a la resolució de problemes en contextos, incloent diferents continguts matemàtics (Superfícies i volums, Identificació de relacions matemàtiques, Càlcul, Representació Gràfica) ubicats en diferents contextos (Disseny d’un habitatge,Estudi del moviment d’un cos, Planificació d’un viatge, Solució d’enigmes). Es discuteixen les aplicacions d’aquests enfocaments i es proposen orientacions per al seu desenvolupament.Paraules clau
Conjectura, Pràctiques manipulatives, Matemàtiques, ABPPublicades
01-06-2017
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2017 Sílvia Margelí, Sílvia Perpinyà, Marisa Monsergas, Manel Sol, Salvador Chiva
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.