Els contextos quotidians i els Estudis de Cas com a espai didàctic per a l'ensenyament de les Ciències basat en Projectes

Autors/ores

  • Iván Marchán Carvajal Institut de Cornellà (Cornellà de Llobregat, Catalunya)
  • Laia Palou Institut Salas i Xandri (Sant Quirze del Vallès, Catalunya)
  • Pere Royo Institut-Escola Les Vinyes (Castellbisbal, Catalunya)
  • Jordi Domenech Casal Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals

Resum

L’Aprenentatge Basat en Projectes suposa una oportunitat per a l’ensenyament de les ciències, perquè inclou el paper del Context en l’aprenentatge, i la necessitat d’un aprenentatge actiu basat en la resolució de conflictes. Es proposen diverses experiències d’esquemes metodològics diversos (estudis de cas, indagació, controvèrsies) al voltant de les reaccions químiques, les mescles i dissolucions, la mitosi, la tectònica de plaques i la cinemàtica i la dinàmica) i se’n discuteix la seva utilitat en l’ensenyament de les Ciències.

Paraules clau

Context, Estudis de cas, Cuina, Indagació, ABP

Publicades

01-06-2017

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.