Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM : claus metodològiques i reptes

Autors/ores

  • Jordi Domenech Casal Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals

Resum

El desenvolupament competencial de les àrees científiques ha trobat en l'Aprenentatge Basat en Projectes un espai didàctic candidat. El treball coordinat des de les diverses disciplines (Ciències, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) permet aprendre tot instrumentalitzantels aprenentatges cap a un objectiu amb un sentit en el món real. El desplegament de la proposta ABP és una oportunitat, però és complex i s'enfronta a concepcions errònies sobre la metodologia i dificultats pràctiques en l'aplicació. Hem organitzat unes jornades per ajudar el professorat de secundària en el desenvolupament de propostes ABP d'àmbit STEM, #stemabp. En aquest article presentem el recull de materials que n'han resultat i proposem alguns eixos metodològics a considerar en l'ABP-STEM.

Paraules clau

ABP, CTEM, Currículum, Competències

Publicades

01-06-2017

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.