Més enllà de la programació i la robòtica educativa: el pensament computacional en l’ensenyament STEAM a infantil i primària.

Autors/ores

  • Cristina Simarro
  • Víctor López Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica
  • Pere Cornellà Universitat de Girona. UdigitalEdu
  • Marta Peracaula Universitat de Girona. UdigitalEdu
  • Mariona Niell Universitat de Girona. UdigitalEdu
  • Meritxell Estebanell Universitat de Girona. UdigitalEdu

Resum

El pensament computacional està guanyant cada vegada més rellevància en el món educatiu. Més enllà de l’interès que pot tenir desenvolupar aquesta forma de pensar i resoldre problemes en un context cada cop més informatitzat, el desenvolupament del pensament computacional pot recolzar l’aprenentatge de totes les disciplines que conformen l’STEAM (Science, Technolgoy, Engineering, Arts and Mathematics). El present article, realitzat en el marc del projecte PECOFIM (Pensament Computacional en la Formació Inicial de Mestres), ofereix un breu resum de les definicions existents a la literatura sobre pensament computacional, proposant uns indicadors que poden ajudar a identificar-lo i promoure’l a l’escola. Alhora, es presenten exemples reals per tal de treballar el pensament computacional a les etapes d’educació infantil i primària, utilitzant-se els indicadors proposats per tal d’analitzar-les.

Paraules clau

Pensament computacional, Bee-bot, Scratch, STEAM

Publicades

10-12-2016

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.