Més enllà de la programació i la robòtica educativa: el pensament computacional en l’ensenyament STEAM a infantil i primària.
Resum
El pensament computacional està guanyant cada vegada més rellevància en el món educatiu. Més enllà de l’interès que pot tenir desenvolupar aquesta forma de pensar i resoldre problemes en un context cada cop més informatitzat, el desenvolupament del pensament computacional pot recolzar l’aprenentatge de totes les disciplines que conformen l’STEAM (Science, Technolgoy, Engineering, Arts and Mathematics). El present article, realitzat en el marc del projecte PECOFIM (Pensament Computacional en la Formació Inicial de Mestres), ofereix un breu resum de les definicions existents a la literatura sobre pensament computacional, proposant uns indicadors que poden ajudar a identificar-lo i promoure’l a l’escola. Alhora, es presenten exemples reals per tal de treballar el pensament computacional a les etapes d’educació infantil i primària, utilitzant-se els indicadors proposats per tal d’analitzar-les.Paraules clau
Pensament computacional, Bee-bot, Scratch, STEAMPublicades
2016-12-10
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2016 Cristina Simarro, Víctor López, Pere Cornellà, Marta Peracaula, Mariona Niell, Meritxell Estebanell

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.