De l'epiteli de ceba a la indagació. Un marc per a construir pràctiques investigadores cap a la Competència Científica

Autors/ores

  • Jordi Domènech-Casal Institut Marta Estrada (Granollers) Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LIEC
  • Neus Ruiz Institut Marta Estrada (Granollers)

Resum

El desenvolupament de les dimensions de la competència científica (conceptual, procedimental i epistèmica) té en els treballs pràctics de laboratori un espai candidat. El desplegament de pràctiques investigadores és complex i requereix de marcs metodològics i suports per dur-lo a terme. S’ha desenvolupat un marc metodològic per al treball estructurat amb pràctiques investigadores i bastides de suport i aplicat en una pràctica sobre biologia cel·lular i microscòpia. El marc metodològic proposa diverses bastides de suport per al treball d’habilitats de raonament científic i una seqüència de treball en 5 etapes que culmina en l’escriptura d’un article científic per part dels alumnes. Es justifiquen i descriuen les diferents etapes i els resultats obtinguts i es comenten dinàmiques clau (oralitat, auto i co-avaluació) i l’aportació d’aquest tipus de pràctiques a les tres dimensions de la competència científica.

Paraules clau

Indagació, treballs pràctics, ECBI, bastides didàctiques

Publicades

10-12-2016

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.