Els projectes Europeus Engaging Science, Xplore Health, RRI Tools i Scientix. Finestres a la formació i la participació en comunitats docents per al treball amb Controvèrsies i Recerca i Innovació Responsables

Autors/ores

  • Sílvia Alcaraz-Domínguez Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica i Organització Educativa
  • Mario Barajas Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica i Organització Educativa
  • Rosina Malagrida Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa. Unitat de Difusió de la Recerca Biomèdica
  • Francisco Pérez INS Pompeu Fabra (Martorell)

Resum

L’ensenyament de les ciències als centres educatius ha de promoure la formació de ciutadans capaços de prendre decisions en contexts participats per la ciència, però també amb habilitats de discussió a partir d’evidències, presa de decisions i valoració de riscs. Amb l’objectiu d’empoderar els ciutadans perquè la recerca s’alineï amb els valors socials, la Comissió Europea impulsa diversos projectes europeus destinats a oferir al professorat eines per a treballar les controvèrsies sòcio-científiques i la Recerca i Innovació Responsables, en diverses temàtiques (recerca biomèdica, nano-tecnologies, sostenibilitat, energia...). Es presenten diversos projectes europeus en aquesta línia juntament amb els recursos didàctics i les possibilitats de participació i formació.

Paraules clau

Controvèrsies, RRI, Projectes Europeus, Formació, Recursos Didàctics

Publicades

2016-01-07

Descàrregues