Les controvèrsies sòcio-científiques com a contextos d'aprenentatge i comunicació a l'aula. Anàlisi de crítica de la informació i habilitats comunicatives

Autors/ores

  • Laura Farró Catalunya. Generalitat. Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE)
  • Sílvia Lope Catalunya. Generalitat. Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE)
  • Anna Marbà Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LIEC
  • Begonya Oliveras Institut Obert de Catalunya (IOC)

Resum

La formulació de propostes de treball amb controvèrsies sòcio-científiques (o CSC) implica treballar tres eixos fonamentals: la definició i proposta de dilemes rellevants, i el treball explícit de la lectura crítica i altres habilitats comunicatives com el debat. Es proposen criteris i estratègies de treball en aquestes tres línies i un marc general de tipus de CSC.

Paraules clau

Controvèrsies, RRI, Debat, Lectura Crítica, Dilema

Publicades

2016-01-07

Descàrregues