Caracteritzant un terratrèmol a l’aula de Física

Autors/ores

  • Manel Juncà
  • Caterina Solé Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

En aquest article es presenta una activitat de Física per a 2n de Batxillerat que té per objectiu que l’alumnat apliqui el que ha après sobre ones en el context del terratrèmol que va sacsejar Turquia el febrer del 2023. A partir d’una animació sobre el moviment de la terra registrat en diferents estacions sísmiques repartides al llarg d’Europa, així com el gràfic velocitat-temps d’una estació sísmica determinada, l’alumnat ha de caracteritzar l’equació d’ones del sisme. Aquesta activitat es proposa a l’alumnat de forma oberta i autònoma, però amb el diàleg constant amb el docent.

Paraules clau

ones, terratrèmols, batxillerat

Referències

Aliberas, J., i Arboleya, M.L. (2011). El terratrèmol de l’11 de març del 2011 al Japó. Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i secundària, (19), 39-46.

Izquierdo, M. (2014). Los modelos teòricos en la enseñanza de las “ciencias para todos.” Biografia, 7(13), 69–85.

López-Simó, V., Couso, D., i Simarro, C. (2020). Educación STEM en y para un mundo digital: el papel de las herramientas digitales en el desempeño de prácticas científicas, ingenieriles y matemáticas. RED. Revista de Educación a Distancia, 62(20).

https://doi.org/10.6018/red.410011

Publicades

2023-07-03

Descàrregues