Pràctiques mudes, congressos científics, seminaris de recerca i altres dinàmiques científiques d'oralitat al laboratori i a l'aula

Autors/ores

  • Isabel Besson INS Bellula (Canovelles)
  • Elisa Goytia Col.legi Sagrat Cor (Vic)
  • Martí Miró INS Marta Mata (Montornès del Vallès)
  • Jordi Domènech INS Vilanova del Vallès. Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LIEC

Resum

L'ensenyament de les ciències demana una atenció explícita als seus gèneres comunica-tius i elements lingüístics. En aquest article descrivim diverses iniciatives per a explorar els gèneres comunicatius orals propis de les ciències, aplicades en diversos contextos i centres educatius. Les experiències es descriuen juntament amb una valoració de la seva aportació a aspectes com la modelització o l'adquisició d'habilitats científiques, i s'usen de punt de partida per a valorar quines aportacions fa l'oralitat a les ciències, i proposar indi-cacions per a promoure-la a l'aula de ciències.

Paraules clau

Comunicació oral, modelització, argumentació, habilitats científiques, gèneres comunicatius, Oral communication, modelling, argumentation, scientific skills, communicational genres

Publicades

02-06-2015

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.