Indagació basada en la modelització : un marc per al treball pràctic

Autors/ores

  • Cristina Simarro Rodríguez Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica
  • Digna Couso Lagarón Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica
  • Roser Pintó Casulleras Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica

Resum

Malgrat la rellevància que la recerca en didàctica de les ciències sembla donar a l’ensenyament de les ciències basat en la indagació, molts autors afirmen que aquest ti-pus de pràctica educativa no ha arribat a uns nivells de qualitat acceptable en la seva im-plementació a l’aula. La gran varietat d’interpretacions que se li dóna al terme indagació i la desconnexió d’aquestes amb altres aspectes rellevants de la didàctica de les ciències com la modelització són algunes de les causes que explicarien aquest fet. El present arti-cle pretén introduir un marc específic per a la indagació, el de la indagació basada en la modelització, per tal d’orientar el treball pràctic a l'aula de ciències.

Publicades

2013-07-02

Descàrregues