El desarrollo de un programa de evaluación online para la preparación de la versión informatizada del First Certificate in English

Authors

  • Ana Sevilla Pavón Universidad Politècnica de València

Abstract

Nowadays, the requirements of our communication-based society have made many tests go computerised or even online. Such is the case of the Cambridge Fist Certificate in English (FCE) which adopted the computerised format in 2010. The emergence of this computerised version has produced an increase in the demand for preparatory materials developed according to rigorous quality standards and in accordance with the new exam format and exercise typologies. The preparatory and assessment programme InGenio FCE Online Tester was developed in this context, as part of a project of the CAMILLE Research Group of the Department of Applied Linguistics at the Universitat Politècnica de València (UPV). This paper explores the main features of the new computerised FCE while it explores the process of development of the programme. It provides candidates with preparation for the exam by means of the practice and development of different skills and competences, as well as by having access to exam simulations.

Keywords

preparatory materials, Computer-based First Certificate in English (CBFCE), online assessment

References

Cambridge First, Newsletter 24, http://www.cambridgeesol.org/what-wedo/who/cf/cf_1007/, consultada el 14.11.2011.

Consejo de Europa (2002). Marco común europeo de referencia para las lenguas. Disponible en: http://cvc.cervantes.es/obref/marco/cvc_mer.pdf, consultada el

11.2011.

Gimeno Sanz, A., Martínez Sáez, A., Sevilla Pavón, A., de Siqueira Rocha, J. M. (2011). Fostering autonomy in pedagogically sound e-learning environment, en Sergio Maruenda-Bataller, S. y Clavel-Arroitia, B. (Eds.), Multiple voices in academic and professional discourse: current issues in specialised language research, teaching and new technologies for learners of English for specific purposes. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 547-560.

Hall, J., Cheng, A., Carlson, M (2006). Reconceptualizing multicompetence as a theory of language knowledge. Applied Linguistics, 27 (2): 220-240.

Gimeno Sanz, A. (2006). Proyecto InGenio: gestor de recursos para el aprendizaje de idiomas. Revista de Didáctica MarcoELE, 2: 1–15.

Meskill, C. y Sadykova, G. (2011). Introducing EFL faculty to online instructional conversations. ReCall, 23 (3): 200-217.

Sevilla, A. y Martínez, A. (2010). El uso de materiales didácticos online destinados a la preparación del nuevo examen informatizado CBFCE. Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, 9 (2): 139-151. University of Cambridge ESOL Examinations (UCLES), Cambridge SOL,

http://www.cambridgeesol.org/index.html, consultada el 14.11.2011.

Warschauer, M. (2006). Foreword. En Arnó Macià, E., Soler Cervera, A., y Rueda Ramos, C. (Eds.) Information technology in languages for specific purposes: issues and prospects. New York: Springer, xiii–xiv.

Author Biography

Ana Sevilla Pavón, Universidad Politècnica de València

Ana Sevilla Pavón es licenciada en Filología inglesa y francesa por la Universitat de València. Realiza su tesis doctoral en el Departamento de Lingüística Aplicada de la Universitat Politècnica de València, y es beneficiaria de una beca FPI otorgada por la Generalitat Valenciana. Su actividad investigadora, que realiza en el grupo de investigación CAMILLE - dirigido por Ana Gimeno-, se centra en el diseño de un programa preparatorio y de evaluación online para la realización de exámenes oficiales, dentro del campo de la enseñanza y evaluación asistidas por ordenador. Así, colabora en proyectos de I+D para el estudio de los procesos de cambio y automatización de las Pruebas de Acceso a la Universidad a partir del desarrollo de herramientas online, financiados por el Ministerio de Ciencia e Innovación y por la Generalitat Valenciana. Ha participado, asimismo, en numerosos congresos de lingüística aplicada y de tecnología educativa, y publicado diversos artículos, capítulos de libro y reseñas.

Published

28-02-2012

Downloads

Download data is not yet available.