Dialogicity in Written Specialised Genres, editado por Luz Gil-Salom y Carmen Soler-Monreal

Authors

  • David Sánchez-Jiménez NYC College of Technology, CUNY

Abstract

Review of Dialogicity in Written Specialised Genres, edited by Luz Gil-Salom and Carmen Soler-Monreal.

Keywords

n/a

References

Castelló, M., Corcelles, M., Iñesta, A., Bañales, G. & Vega, N. (2011). La voz del autor en la escritura académica: Una propuesta para su análisis. Revista Signos. Estudios de Lingüística, 44 (76), 105-117. doi.org/10.4067/s0718-09342011000200001

Connor, U. (2004). Intercultural rhetoric research: beyond texts. Journal of English for Academic Purposes, 3, 291–304. doi.org/10.1016/j.jeap.2004.07.003.

Hyland, K. (2005). Metadiscourse: Exploring interaction in writing. London: Continuum. doi.org/10.1017/s0047404508080111

Hyland, K. (2008). Disciplinary voices: Interactions in research writing. English Text Construction, 1 (1), 5-22. doi: 10.1075/etc.1.1.03hyl

Author Biography

David Sánchez-Jiménez, NYC College of Technology, CUNY

David Sánchez-Jiménez trabaja como Assistant Professor en New York City College of Technology (CUNY), tras haber enseñado en diversas instituciones de España, Filipinas, Hungría y Estados Unidos. Completó su formación académica en la Universidad de Salamanca y en la Universidad Antonio de Nebrija, en la que recibió el Premio Extraordinario de Doctorado del curso 2014-2015. Su investigación se centra en la organización retórica del discurso académico, la interculturalidad retórica y sociopragmática en textos escritos en el ámbito de las segundas lenguas y el aprendizaje de la ortografía en ELE.

Published

2017-12-31

How to Cite

Sánchez-Jiménez, D. (2017). Dialogicity in Written Specialised Genres, editado por Luz Gil-Salom y Carmen Soler-Monreal. Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature, 10(4), 87–92. https://doi.org/10.5565/rev/jtl3.758

Downloads

Download data is not yet available.