El pluralisme axiològic de l'acció educativa

Autors/ores

  • Joan Carles Mèlich Sangrà

Resum

El mètode fenomenològic veu l'home com un animal educat, com un ésser que s'expressa i també coneix el món de moltes maneres diferents. Cinc d'aquestes es descriuen aquí: tècnica, moral, política, artística i religiosa. Cadascuna d'elles s'estudia, ja sigui com una Weltanschauung o com una relació d'alteritat, i es considerada essencialment fenomenològica per a l'acció pedagògica. La última es descobreix a sí mateixa com essent modificativa, normativa, autoritaria, constructiva i irracional. Atès que, en interactuar amb la tècnica i la tecnologia, l'acció pedagògica converteix en modificativa del comportament; i, d'altra banda, mitjançant l'adopció de l'ètica com a fonametació, un se sent capaç de produïr lleis morals que pretenen la universalitat, la categorització i el respecte per l'altre, encara que com un tipus d'acció política, que imposa l'autoritat. D'altra banda, des de l'art pedagògic l'acció aprèn a convertir-se en acció catàrtica i construir el món d'una manera no-lògica; el mateix passa amb la religió per mitjà del mite i ritu.. Al final, l’afirmació es reinforça per tal que, fenomenologicament, l’home romangui per sempre una tasca oberta.


Publicades

01-03-1993

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.