El pluralisme axiològic de l'acció educativa
Resum
El mètode fenomenològic veu l'home com un animal educat, com un ésser que s'expressa i també coneix el món de moltes maneres diferents. Cinc d'aquestes es descriuen aquí: tècnica, moral, política, artística i religiosa. Cadascuna d'elles s'estudia, ja sigui com una Weltanschauung o com una relació d'alteritat, i es considerada essencialment fenomenològica per a l'acció pedagògica. La última es descobreix a sí mateixa com essent modificativa, normativa, autoritaria, constructiva i irracional. Atès que, en interactuar amb la tècnica i la tecnologia, l'acció pedagògica converteix en modificativa del comportament; i, d'altra banda, mitjançant l'adopció de l'ètica com a fonametació, un se sent capaç de produïr lleis morals que pretenen la universalitat, la categorització i el respecte per l'altre, encara que com un tipus d'acció política, que imposa l'autoritat. D'altra banda, des de l'art pedagògic l'acció aprèn a convertir-se en acció catàrtica i construir el món d'una manera no-lògica; el mateix passa amb la religió per mitjà del mite i ritu.. Al final, l’afirmació es reinforça per tal que, fenomenologicament, l’home romangui per sempre una tasca oberta.
Publicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1970 Joan Carles Mèlich Sangrà

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.