L’ús dels models moleculars per a l’aprenentatge de la formulació química inorgànica: una prova pilot a secundària
Resum
Es presenta la descripció d’una experiència didàctica amb l’ús de models moleculars per a l’aprenentatge de la formulació química al cursos de l’educació secundària obligatòria. Els resultats mostren que hi ha un increment del seu aprenentatge i l’ús dels models moleculars permet una major comprensió d’aquesta àrea de la química en la que els estudiants solen presentar dificultats a causa de l’elevada abstracció d’aquests conceptes.
Paraules clau
abstracció, aprenentatge, model molecular, químicaReferències
Álvarez Rodríguez, S. (2007). Procesos cognitivos de visualización espacial y aprendizaje. Revista de Investigación en Educación, 4, 61-71.
Cárdenas, S.F.A. (2006). Dificultades de aprendizaje en química, caracterización y búsqueda de alternativas para superarla: Ampliación y continuación. Ciência & Educacão, 3(12), 333- 346.
De Posada, J.M. (1999). Concepciones de los alumnos sobre el enlace químico antes, durante y después de la enseñanza formal. Problemas de aprendizaje. Enseñanza de las Ciencias, 17(2), 227-245.
Kim-Chwee, D.T. i Treagust, D.F. (1999). Evaluating students' understanding of chemical bonding. School Science Review, 81(294), 75-83.
Lemke, J.L. (2006). Investigar para el futuro de la educación científica: nuevas formas de aprender, nuevas formas de vivir. Enseñanza de las Ciencias, 24(1), 5-12.
Mateo González, E. i Martínez Peña, M.B. (2013). ¿Tengo Visión espacial? Simetría de modelos cristalográficos sobre alumnos de altas capacidades. IX Congreso Internacional sobre investigación en didáctica de las ciencias. Girona.
Móndelo, M. i Martínez, C. (1994). Materia inerte o materia viva ¿Tienen ambas constitución atómica? Enseñanza de las Ciencias, 12(2), 226-233.
Perales-López, J.C. i Romero-Barriga, J.F. (2005). Procesamiento conjunto de lenguaje e imágenes en contextos didácticos: Una aproximación cognitiva.
Anales de Psicología, 24(1), 13- 30. Pozo, J.I. i Gómez-Crespo, M.A. (Ed. rev.). (1998). Aprender y enseñar ciencia. Madrid: Morata.
Riboldi, L., Pliego, O. i Odetti, H. (2004). El enlace químico: una conceptualización poco comprendida. Enseñanza de las Ciencias, 22(2), 195-212.
Solarte, M.C. (2006). Los conceptos científicos presentados en los textos escolares: son consecuencia de la transposición didáctica. Revista ieRed, 1(4), 1.
Publicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2022 Bartolome Piza Mir

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.