La vulnerabilitat docent. Reflexions d’un docent i el seu procés d’avaluació després d’un matí amb Neus Sanmartí.
Resum
Quan la majoria de docents comencem a crear alguna proposta didàctica ho fem pensant activitats, o els continguts o les competències que volem treballar o altres coses, però la tònica general és deixar l’avaluació pel final. En la nostra escola d’estiu vam fer el mateix. Una cosa que hem après del feminisme és a compartir la vulnerabilitat per construir a partir d’aquesta. La nostra, com a col•lectiu, és que ens costa avaluar. Per això vam convidar a la Neus Sanmartí a l’EEE19. Des d’aleshores hem fet una avaluació profunda i hem après més de nosaltres mateixos del que esperàvem. En aquest article us compartim alguns elements importants de la xerrada, el nostre procés d’aprenentatge i la nostra avaluació sobre el que sabem d’avaluació i aprenentatge.Paraules clau
Avaluació, Aprenentatge, Neus Sanmartí, EduglobalSTEM, Vulnerabilitat, EEE19Referències
Brown, B. (2013) Frágil. El poder de la vulnerabilidad. Madrid: Ed URANO.
Coll, C. (1986): Marc Curricular per a l'ensenyament obligatori. Recerca Educat. 2, Generalitat de Catalunya. Departament d’Ensenyament, Barcelona.
Jones, J. (2014). What is new in AfL? A view from England, (UK). King’s College London: University of London.
Hernández, M.I. (2018). Com a docents de ciències, avaluem la nostra pràctica? Revista Ciències, 36.
Massip, C. Barbeito, C. Egea, A. Flores, M. (2018) Competències per transformar el món. Barcelona: Editorial Graó.
Sanmartí, N. (2019) Avaluar i aprendre: un únic procés. Barcelona: Octaedro Editorial.
Publicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2020 Felip Lorenzo
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.