Com a docents de ciències, avaluem la nostra pràctica?
Resum
Paraules clau
Text complet:
PDFReferències
-Bennett, J., Holman, J., Millar, R., & Waddington, D. (2005) Making a difference: Evaluation as a tool for improving science education. Germany: Waxmann.
-Black, P. (2017). Assessment in Teaching and Lear-ning. Conferència via telemàtica al seu acte de reconeixement a la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB.
-Blanco-López, A., Martínez-Peña, B. & Jiménez-Liso, R. (2018). ¿Puede la investigación iluminar el cambio educativa? Ápice. Revista de Educación Cientí-fica, 2(2), 15-28.
-Bransford, J. D., Brown, A. L. & Cocking, R. R. (2004). Learning and Transfer. In: How People Learn: Brain, Mind, Experience, and School, National Academy Press, Washington D.C.
-Couso, D. (2017). Per a què estem a STEM? Un intent de definir l’alfabetització STEM per a tothom i amb valors. Ciències, 34, 22-30.
-Domènech, J. (2014). ¿Qué profesorado queremos (ser)? Cuadernos de Pedagogía, 450.
-Domènech, J. (2018). Aprendizaje basado en proyectos en el marco STEM. Componentes didácticas para la competencia científica. Ápice. Revista de Educación Científica, 2(2), 29-42.
-Ferrer, S. (2018). Educación basada en la evidencia: ¿qué pedagogías han probado que funcionan? Sinc. Retrieved from: https://www.agenciasinc.es/Reporta-jes/Educacion-basada-en-la-evidencia-que-pedago-gias-han-probado-que-funcionan
-Freixa, M. (2017). Professorat novell: competències do-cents a l’inici de l’exercici professional. AQU. Retrieved from: http://www.aqu.cat/doc/doc_39746465_1.pdf
-Hernández, M.I. & Pintó, R. (2016). The Process of It-erative Development of a Teaching/Learning Se-quence on Acoustic Properties of Materials. A: D. Psillos & P. Kariotoglou (Eds.). Iterative Design of Teaching-Learning Sequences: Introducing the Science of Materials in European Schools, 129-166. Springer.
-McDermott, L.C. (2001). Oersted Medal Lecture 2001: “Physics education research – the key to student learning”, American Journal of Physics, 69, 11, 1127-1137.
-Millar, R., Le Maréchal, J.F. & Tiberghien, A. (1999). ‘Mapping’ the domain: Varieties of practical work. In J. Leach & A. Paulsen (Eds.), Practical work in sci-ence education—Recent research studies (pp. 33–59). Roskilde/Dordrecht, The Netherlands: Roskilde University Press/Kluwer.
-Osborne, J. (2014). Teaching scientific practices: me-eting the challenge of change. Journal of Science Teacher Education, 25, 177 – 196.
-Pintó, R. (1983). Anàlisi de programes de Física per a l'ensenyament elemental. Publicacions de la UAB.
-Sanmartí, N. & Márquez, C. (2017). Aprendizaje de las ciencias basado en proyectos: del contexto a la acción. Ápice. Revista de Educación Científica, 1(1), 3-16.
-Schwarz, C. V., Reiser, B. J., Davis, E. A., Kenyon, L., Acher, A., Fortus, D., Shwartz, Y., Hug, B., & Krajcik, J. (2009). Developing a learning progression for sci-entific modeling: Making scientific modeling accessi-ble and meaningful for learners. Journal of Research in Science Teaching, 46(6), 632-654.
Simon, Erduran & Osborne (2006). Learning to Teach Argumentation: R&D in the science classroom. International Journal of Science Education, 28:2-3, 235-260.
-Stanley, G., MacCann, R., Gardner, J., Reynolds, L., Wild, I. (2009). Review of teacher assessment: what works best and issues for development. Oxford Uni-versity Centre for Educational Development.
-van den Akker, J. (1999). Principles and methods of development research. In J. van den Akker, et al. (Eds.), Design approaches and tools in education and training (pp. 1-14). Boston: Kluwer.
Fonts electròniques
-Sanmartí N., Prat i Pla, A., Pigrau, T., Mas i Ferrer, M., Al·lès, G., Tresor de recursos. Avaluar per aprendre. (5 de Desembre, 2018). Recuperat de: https://www.tresorderecursos.com/
-Generalitat de Catalunya, Departament d’ensenyament, Xarxa de Competències bàsiques. Full d’indicadors per a l’ensenyament. És competencial aquesta unitat o seqüència didàctica?. (5 de Desembre, 2018). Retrieved from:
http://xtec.gencat.cat/web/.content/al-fresco/d/d/workspace/SpacesS-tore/0029/f0b48627-bdc5-48e5-9b3c-4bceed129d61/Full-indicadors-unitats-compe-tencials.pdf
-Generalitat de Catalunya, Departament d’ensenyament. Full d’indicadors de valoració de les proves d’avaluació. “Cap a una avaluació més autèntica, més propera a la vida real”. (5 de Desembre, 2018). Retrieved from
http://xtec.gencat.cat/web/.content/al-fresco/d/d/workspace/SpacesS-tore/0014/4d35cb97-7bb9-43d3-919b-46cb8f271671/Mini_GAPPISA_horitzontal.pdf
Mètriques darticles
Metrics powered by PLOS ALM