Cinc experiències i reflexions metodològiques sobre l’Aprenentatge Basat en Projectes a les Ciències

Autors/ores

  • Martí Miró Grup de Treball EduWikiLab i Institut Marta Mata (Montornès del Vallès)
  • Anna Saperas Grup de Treball EduWikiLab i Institut Duc de Montblanc (Rubí)
  • Mercè Tarragó Grup de Treball EduWikiLab i Escola Sant Gervasi Cooperativa (Mollet del Vallès)
  • Rosa Maria Tordera Grup de Treball EduWikiLab i Escola Pia de Granollers (Granollers)
  • Jordi Domènech-Casal Grup de Treball EduWikiLab, Institut Marta Estrada (Granollers) Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències Experimentals

Resum

L’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) és un enfoc didàctic plural que respon a les necessitats educatives d’una educació científica més competencial i transferible. En aquest article es descriuen 5 activitats aplicades en matèries científiques en 5 instituts diferents, al voltant de la nutrició, l’energia, la contaminació, la taula periòdica i la connexió de models científics als contextos reals (publicitat, ciència en el dia a dia,...). Les experiències han estat desenvolupades i valorades en el marc del grup de Treball EduWikiLab. Es valora la seva aplicació en base a les observacions del professorat i una enquesta a l’alumnat i es proposen orientacions per al desenvolupament d’activitats similars.

Paraules clau

Aprenentatge Basat en Projectes, Aprenentatge Basat en Productes, Interdisciplinarietat

Publicades

10-12-2016

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.